Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
České dráhy otálejí se zpětným proplacením stronované jízdenky!
Přestože jsem dopředu České dráhy informoval o využití jiného spoje. Do dnešního dne mi České dráhy nejenže neproplatili nevyužitou jízdenku, ale vůbec mě neinformovali o postupu a stavu mé žádosti.
V době, kdy není problém automaticky přičíst peníze z nevyužité jízdenky zpátky na osobní kredit v elektronickém systému dané společnosti, považuji toto jednání za vrchol neslušnosti.
O proplacení částky jsem sám poprosil. Dosud mi české dráhy zaslaly jen potvrzení o přijetí práva z přepravní smlouvy.
Jedná se o potvrzení číslo: *0097-487
Doklad: *0096-494
Číslo objednávky: 16642 001 00
Jízdenka
Proplacení finanční částky z nevyužité jízdenky na můj osobní účet.
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli vznikl nárok na návratek jízdného, měla by společnost plnit bezprostředně poté, co jí k tomu spotřebitel vyzval. Pokud nebude plnit v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení a spotřebitel v takovém případě může žádat navíc také zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.