Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17446Neproplacená stornace jízdenky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.08.2017, před 7 lety

Jan Forró

Znění stížnosti

České dráhy otálejí se zpětným proplacením stronované jízdenky!
Přestože jsem dopředu České dráhy informoval o využití jiného spoje. Do dnešního dne mi České dráhy nejenže neproplatili nevyužitou jízdenku, ale vůbec mě neinformovali o postupu a stavu mé žádosti.
V době, kdy není problém automaticky přičíst peníze z nevyužité jízdenky zpátky na osobní kredit v elektronickém systému dané společnosti, považuji toto jednání za vrchol neslušnosti.
O proplacení částky jsem sám poprosil. Dosud mi české dráhy zaslaly jen potvrzení o přijetí práva z přepravní smlouvy.
Jedná se o potvrzení číslo: *0097-487
Doklad: *0096-494
Číslo objednávky: 16642 001 00


Produkt

Jízdenka


Požadované řešení

Proplacení finanční částky z nevyužité jízdenky na můj osobní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2017 15:38, před 7 lety

Pokud spotřebiteli vznikl nárok na návratek jízdného, měla by společnost plnit bezprostředně poté, co jí k tomu spotřebitel vyzval. Pokud nebude plnit v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení a spotřebitel v takovém případě může žádat navíc také zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 17:40, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.