Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Hodinky sme zasilali na opravu dne 1.6.2017 s tim ze si uhradime i naslednou opravu jiz vyse zminovaneho spodniho tvrzeneho ochraneho sklicka.Pri cemz nam tyto hodinky byly zaslany pomalu az po dvou mesicich , kdy spodni sklicko bylo opraveno na jejich tedyx na naklady firmou kterou nam byli zaslany a objednany s tim ze hned ten den sme zjistili ze na ciferniku rimska pet a rimska sedum je uplne nekde jinde nez maji byt coz nam potvrdili 3 na sobe nezavisli hodinari.Ti to prodejci nam zacli vyhrozovat soudy a posilat ne zrovna emaily.Samozdrejme vse mame nafocene a zdokumentovane,jak zasilani reklamace tak opetovne zaslani reklamace ktre se tyka-lo spatne provedene opravy kdy rimska cisla nejsou tam kde maji byt.
Jedna se o mechanicke hodinky znacky : KINYUED 1986 vyrobni cislo ablizsi specivikace bohuzel neznam a ani nejaky certifikat o jejich pravosti.Jelikoz mi dodavatel vyse zminovane firmy nebyli zaslany spolu s danymi naramkovymi hodinky.
Navraceni castky za uvedeny produkt+postovne,jak za odesilani reklamovanych hodinek+zasilani (postovneho) jak za hodinky ktere bylizaslane 2x + postovne do vlastnich rukou s podanim odstoupenim od smlouvy.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je přestupkem, s podnětem pro zahájení řízení se může spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci.
Převzal-li prodávající věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak.
K prokázání stavu zboží v době jeho předání k reklamaci slouží potvrzení vydané prodávajícím (reklamační protokol). V případě, že se poškození projeví až během reklamace, musí prodávající přesvědčivě prokázat, že toto poškození nevzniklo během reklamace, ale že již existovalo v době předání. Další informace k tomuto tématu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.