Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od květinářství Fan Fan Tulipan s.r.o. jsem si objednala květinovou výzdobu limuzíny pro svatbu mé dcery dne 12.08.2017. Jednalo se tedy o svatební auto pro nevěstu. Květinářství mi bylo doporučeno majitelem limuzíny. Květinovou výzdobu - kytice na přední kapotě limuzíny - vlastnoručně připevňovalo. Květinářství bylo obeznámeno s účelem výzdoby limuzíny. Limuzína byla překvapení pro mou dceru. Limuzína měla přijet ze Smíchova do Hlubočep již vyzdobena před vilu, kde nevěsta měla nastoupit a odjet do kostela sv. Ludmily na Mírovém náměstí. Řidič mi však zavolal, že je sice na cestě k vile v Hlubočepích, ale že květinová výzdoba mu na cestě odpadla, že ji na silnici sebral a vložil do kufru. Ještě než jsem limuzínu viděla na vlastní oči, kontaktovala jsem květinářku, která výzdobu prováděla a sdělila, co mi nahlásil řidič. Limuzína dorazila před vilu, květinářka přijela také, ale konstatovala, že "se to ulomilo" a že "se nedá nic dělat", ať květinu použiji "třeba na stůl". Upozornila jsem jí, že moje objednávka nesplnila účel a od toho se bude odrážet i výše úhrady doplatku. Dnes jsem s květinářstvím komunikovala s cílem dosáhnout dohody ve výši 50 % slevy z ceny, protože jiná náprava za ušlou morální a věcnou škodu v případě svatby mé dcery není možná. Argumentovali obchodními podmínkami, větrem, který lámal v Praze stromy (proto to upadlo), tím, že jsem měla kytky vrátit do 24 hodin, že jsem se přece s kytkou na limuzíně fotili atd. Dnes jsem komunikovala s Českým hydrometeorologickým ústavem Praha, který sdělil že žádné klimatické změny či živelné pohromy se v Praze v sobotu mezi 09:00 - 13:00 neděly. Toto jsou schopni na základě mého požadavku a úhrady poplatku písemně potvrdit. Každopádně, výzdobu na limuzíně, tak jak ji květinářství provedlo, má dcera - nevěsta vůbec neviděla, protože ke kostelu jsme jeli s kytkou v kufru a alespoň pro efekt, jsme jí z kufru na zaparkovanou limuzínu položili a řidič jí přidržoval. Příliš reprezentativně to opravdu nevypadalo. Předmětem mé stížnosti je tedy výše ceny za vadné dílo, které nenaplnilo svůj účel.
květinový výzdoba limuzíny
Předmětem mé stížnosti je tedy výše ceny za vadné dílo, které nenaplnilo svůj účel.
Cena byla stanovena na základě předložené kalkulace dohodu ve výši 4.000,-Kč s tím, že jsem již uhradila zálohu ve výši 1.000,-Kč.
Dnes jsem elektronickou i telefonickou cestou komunikovala s květinářkou a majitele firmy s tím, že vzhledem k vadnému dílu, které nesplnilo svůj účel doplatit 1.000,-Kč ; tj. cena by činila 2.000,-Kč, tj. 50 % ceny díla.
Majitel navrhuje slevu ve výši 500,-Kč => cena díla by činila 3.500,-Kč, tj. 87,5% ceny díla.
Květinářstvím navrhovaná sleva se mi jeví jako nepřiměřená škodě, kterou nekvalitní vadné dílo způsobilo.
|
Tweet |
Nemá-li věc vyrobená na zakázku sjednané vlastnosti, může spotřebitelka skutečně žádat přiměřenou slevu dle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku. Při stanovení výše slevy je nutné přihlédnout k tomu, jaký význam měla pro spotřebitelku ta část plnění, kterou prodávající poskytl v souladu se smlouvou. Jelikož dle popisu stížnosti prodávající věděl (na základě smlouvy), pro jaký účel byla věc zakoupena, měla by být skutečnost, že věc tento účel splnit nemohla, také promítnuta do stanovení výše slevy (výše slevy by proto měla být spíše vyšší). Rozhodnout spor o určení výše slevy by však mohl učinit jedině soud.
Nepodaří-li se vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.