Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den.
Prosím vás o pomoc.
Asi před 4 měsíci jsem si založil profil na stránce www.rychlyflirt.cz a poté zaplatil debetní kartou členství na 1 měsíc. Nepřečetl sem si podmínky, takže sem si myslel, že členství po této době vyprší... Ihned poté co jsem zaplatil jsem zjistil, že všechny jejich profily jsou falešné, které jsou vytvořeny administrátory a posílají automaticky totožné zprávy jako: Ahoj, chceš pokecat.apod, takže jsem tuto web.stránku přestal navštěvovat. Poté mi přišli 2 upozornění z nadpisem Očekávaná částka v dané zprávě bylo napsáno, že mám uhradit čekající platbu co nejdříve....Tohle jsem neřešil a bral to jako pouhou reklamu, aby mě nalákali zpět...
Ale dnes mi přišlo na mail něco mnohem, mnohem děsivějšího od mailové adresy: inkasso@fairmount.de
Text zprávy:
Dear Sir/Madam (me přijmení)
We refer to our previous correspondence and have to inform you that the claim by our clients has still not been settled. We
are unable either to understand or accept your payment behaviour. You made use of chargeable services of the online
community rychlyflirt.
We have still not been able to post a payment settlement in spite of several reminders from our clients and from this office.
We therefore request you once again to pay the sum in the amount of EUR 55,75 without delay, but no later than
24.08.2017
into the account shown here. We have already been instructed to pass the matter to the contract law firm if this deadline
expires without settlement.
This law firm will apply without delay to the local district court for an order for payment against you, which will lead to further
costs for you to pay, as well as inconvenience.
For this reason, we can only recommend that you avoid this further escalation and ensure on-time payment in full. The
case will be immediately closed here after payment is received.
Best regards
Fairmount GmbH
Grimmaische Straße 78
04720 Döbeln/Dresden
Telefon: +491805 05 16 65 *
Telefax: +491805 05 16 75 *
* Call charges from landlines 14 ct/min; mobile networks max. 42 ct/min
collection@fairmount.world
Bank account:
Postbank AG
IBAN: DE66 7001 0080 0004 0858 08
BIC: PBNKDEFF
Tohle je vše. Musím daný dluh zaplatit? Byl jsem na mém účtu a ukazuje, že mám dlužnou částku ve výši skoro 1800,-KČ, a že ji musím zaplatit pro odblokování mého profilu.
Jsem lajk, takže vůbec nevím co mám dělat. Něco jsem se dočetl, že mám poslat výslovné písemné prohlášení na fax pro odstoupení od smlouvy. Prý jej lze odeslat i přes počítač/internetovou stránku. To musí být psané rukou a v Češtině?
Nepřeji si, abych dopadl špatně a daná věc ohrožovala mojí budoucnost. Prosím o řešení, které mi pomůže danou věc vyřešit tak, že se nebudu moct obávat.
|
Tweet |
Pokud společnost neinformovala spotřebitele o vlastnostech služby (zvláště o ceně a o období, na kterou se smlouva uzavírá) nebo tyto informace uvedla nejasně, nesrozumitelně nebo nejednoznačným způsobem, mohly být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž patří mezi zakázané obchodní praktiky. Spotřebitel by v takovém případě nemusel nic platit (pokud by společnost vymáhala údajně dlužnou částku soudní cestou, musela by prokázat, že spotřebitele řádně informovala).
Informovala-li společnost spotřebitele o vlastnostech služby, je nutné smlouvu řádně ukončit, a to výpovědí. Více informací o této problematice je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-5829/hledani-dokonaleho-protejsku-vas-muze-prijit-draho.
Pokud by společnost záměrně znemožňovala vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen. Zkracuje-li však společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud (inkasní společnosti nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora). V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.