Společnost


COMFORT ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:99
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#17469Deaktivační poplatek, uzavření smlouvy pomocí lží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
15.08.2017, před 7 lety

Gabriela Křížková

Znění stížnosti

Dobrý den,
před rokem u nás zazvonil pán s tím, že je zástupce společnosti RWE a má pro mě změny tarifů. Pustila jsem ho dál a ukázal mi možnosti výhodnějších tarifů. Řekla jsme mu, že žádnou změnu nechci a jiného dodavatele už vůbec ne. Řekl, že se pro mě nic nemění, zůstávám u RWE jen budu mít výhodnější tarif na elektřinu i plyn. Smlouvu jsem s ním bohužel uzavřela(2016) v domnění, že jsme stále u RWE) a 6/2017 (končili mi tarify u RWE, plyn k 1.7.2017 a elektřina k 14.7.2017) mě začali chodit dopisy, že mě vítá firma Comfort Energy. Okamžitě jsem začala jednat, volala jim na zák.linku že došlo k nedorozumění a že mi lhali. Zašla jsme také na RWE(Inogy) a vše jim vysvětlila a po dohodě na můj popud oni podali zpětvzetí. Plyn jsem od firmy CE brala 13 dní než se to vyřešilo a elektřinu vůbec. Za plyn mi hned přišla faktura za měsíční poplatek, ten jsem zaplatila a bylo mi řečeno, že vyúčtování (měla jsem jen 13 dní, takže mi měli vrátit peníze za tento měsíční poplatek) mi přijde s vyúčtováním. Místo toho mi přišla faktura 14.7.,(splatná 17.7.) na deaktivační poplatek 5000 (6050 s DPH). O výši tohoto poplatku mi nikdo nic neřekl. Pravděpodobně mi přijde stejná faktura také na elektřinu. Přijde mi jednání této společnosti velmi nekorektní a podvodné. Kdyby byli solidní firmou nemusí se schovávat za společnost RWE.
Děkuji za návrh řešení Gabriela Křížková


Produkt

Smlouva na odběr plynu a elektřiny


Požadované řešení

Chci ukončit se společností Comfort Energy veškeré vztahy a nehodlám platit deaktivační poplatek. Prošla jsem Všeobecné obchodní podmínky a nikde jsem tuto částku nenašla a ani na jejich webových stránkách v ceníku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2017 08:51, před 7 lety

Mnoho obcí již na svém území zakázalo podomní prodej, je tedy vhodné se informovat, zda zákaz takovéhoto prodeje neplatí také v místě pobytu spotřebitelky. Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.

Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Obchodní praktika, kterou popsala spotřebitelka, vykazuje znaky nekalé obchodní praktiky, neboť spotřebitelka byla zaměstnancem společnosti uvedena v omyl. Nekalé obchodní praktiky jsou zákonem o ochraně spotřebitele zakázané. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele v úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.

Uzavřela-li spotřebitelka smlouvu o dodávkách energií mimo obchodní prostory společnosti nebo za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku (telefon, internet), může spotřebitelka od této smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy bez udání důvodu.

Pokud tato lhůta již uplynula, může spotřebitelka smlouvu bezplatně vypovědět až do 15 dní od zahájení dodávek energií. Výpovědní doba v takovém případě činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi. Po uplynutí výpovědní lhůty se závazek ruší a společnost nemůže s takovýmto ukončením spojovat žádnou sankci.

Žádá-li společnost deaktivační poplatek neoprávněně, má spotřebitelka možnost také kontaktovat Odbor právní ochrany spotřebitele při Energetickém regulačním úřadu. Více informací o Odboru právní ochrany spotřebitele je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/odbor-pravni-ochrany-spotrebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.8.2017 13:07, před 7 lety

Dobrý den, paní Křížková,

dovolte mi reagovat na Váš požadavek ve věci uzavření Smlouvy č. CMA50122950.

Uvedená Smlouva č. CMA50122950 byla uzavřena dne 25.5.2016 v rozsahu dodávek elektřiny do odběrného místa č. 859182400508005311 s plánovaným datem zahájení 15.7.2017 a zemního plynu do odběrného místa č. 27ZG700Z0032808M s plánovaným datem zahájení dne 2.7.2017. Uvedená Smlouva byla uzavřena prostřednictvím obchodního zástupce v místě Vašeho bydliště.

Aby došlo k vyloučení všech pochybnosti po uzavření Smlouvy, byl dne 30.5.2016 proveden tzv. verifikační hovor. V rámci tohoto hovoru byla ověřena skutečnost, že Vás obchodní zástupce informoval o změně dodavatele a seznámil Vás se společností COMFORT ENERGY, s.r.o. a o všech krocích Vás řádně informoval. V průběhu hovoru nebyla z Vaší strany vyslovena pochybnost na uzavřenou Smlouvou.

Je mi velice líto paní Křížková, ale Vámi uvedenou stížnost nelze považovat za oprávněnou a na správnosti uzavřené Smlouvy i nadále trváme.

Vystavený poplatek se vtahuje k dodávkám zemního plynu do odběrného místa č. 27ZG700Z0032808M -> plánovaná změna dodavatele měla být realizována k datu 2.7.2017, nicméně procesu změny dodavatele a dodržení výpovědní lhůty podle §11a odst. 3 Energetického zákona zabránil jiný dodavatel, který nám neumožnil sjednané plnění Smlouvy od 2.7.2017 do 15.7.2017. Na základě porušení Všeobecných obchodních podmínek, které jsou nedílnou součástí Smlouvy, přistoupil dodavatel k účtování poplatku ve výši 6050 Kč, jehož výše je součástí Smlouvy.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2017 21:14, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2017 10:06, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.