Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17477Možné uzavření smlouvy po telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.08.2017, před 7 lety

Petr Dřímalka

Znění stížnosti

Dnes jsem měl hovor dle telefonního čísla z firmy Westerfield. Paní mi řekla, že jsem prý u nich kdysi něco vyplnil a nyní vyhrávám strojek za poštovné 29Kč. Chtěl jsem vědět víc, proto po otázce zda mám zájem jsem odpověděl, ano, abych se zeptal na podrobnosti. Paní okamžitě zavěsila. Nikdy jsem jim nedal žádné informace, ani adresu. Z ohlasů na internetu se ale zdá, že paní (šmejdka, nemohu to říci jinak) mohla dostat postačující vzorek aby z toho sestříhala smlouvu která může být právně závazná, a pak mohou zkoušet trik s opakovaným zasíláním zboží (o kterém rovněž nepadlo ani slovo).


Produkt

Holící strojek


Požadované řešení

Dle všeho na "firmu" neexistuje kontakt, takže není možné možnou smlouvu jednoduše zrušit. Nechci čekat, zda mi něco přijde, proto se chci zeptat: je možné případnou dodávku ignorovat, případně je možné někam poslat email či dopis, kde jasně doložím, že od nich nic nechci? Děkuji moc.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2017 11:51, před 7 lety

Pokud by společnost chtěla vymáhat částku za zboží soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem prostřednictvím telefonu uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.

Pokud by se však skutečně jednalo o neobjednané plnění, tedy případ, kdy si spotřebitel nic neobjednal, ani po telefonu neodsouhlasil zaslání vzorku zboží zdarma spolu s dalšími informacemi prodejce, nemusí za toto zboží platit a pokud by zboží přišlo, může si je ponechat. Upomínky k zaplacení za zboží by byly bezpředmětné a spotřebitel na ně v takovém případě nemusí reagovat.

Spotřebitel má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat. Odstoupení doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou) na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, a to bez zbytečného odkladu. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.

Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 19:44, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.