Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Společnost iOpravna.cz mě dne 3.10.2016 vydala oproti mým 9822 Kč provedenou placenou výměnu základní desky (na desce je integrovaný procesor i grafická karta a tvoří 3/4 celého počítače) u stolního počítače Apple MAC mini. Po 3. měsících a 3.dnech přesně jsem tuto součástku reklamoval protože se opět porouchala. Bez problému došlo k výměně za nový kus. Nyní se závada opakovala přesně po 5. měsících a 29. dnech. Záruka mě však nebyla uznána s vysvětlením že na náhradní díl je záruka pouze 3.měs. Z jejich servisních podmínek (v té době jiných než dnes) vyplývalo jen to, že neodpovidájí zákonu a odkazují se na neplatný §645. Jelikož se jedná o autorizovaný servis Apple tak jsem nepředpokládal, že oni sami pokládají své servisní podmínky za platné jelikož uvádí délku záruky nikde nedozvěděl záruční lhůtu na tento díl. Z jejich servisních podmínek vyplývá pouze záruka na "práci" v délce 3.měs. nikoli na náhr.díl. s odvolávkou na §654 který však není platný podle nového občanského zákoníku. Nikdy bych (a asi ani nikdo jiný) na takto drahou opravu nepřistoupil kdybych věděl že záruka je pouze 3. měsíce. Považuji to nerespektování zákonné záruční lhůty na dílo 24 měs. Jejich obchodní podmínky ani neodpovídájí zákonu. Zamítnutí mě dnes 15.8.17 odůvodnili slovy: "Dobrý den, oprava byla bohužel ze strany výrobce zamítnuta. Počítač se nám vrátil bez opravy zpět a je připraven k vyzvednutí."
Vůbec je nezajímá, že s výrobcem jsem neuzavřel žádnou smlouvu o díle a vůbec mě to nemusí zajímat.
Info: již jsem požádal o radu ve vaší poradně kterou evidujete pod číslem: 38706/AK
Počítač MAC mini, IMEI: C07GP1WBDJD1
Uznat zákonnou lhůtu na dílo v délce 24 měs od data placené opravy a nyní počítač na náklady společnosti opravit NEBO zcela odstoupit od smlouvy a vrátit mnou zaplaceno u částku
|
Tweet |
Zjistí-li spotřebitel, že provedení opravy (na základě smlouvy o dílo) nebylo řádné, má možnost opravu u obchodníka reklamovat. Právo z vadného plnění je možné u zhotovitele uplatnit nejpozději do dvou let od dokončení opravy a předání věci. Spotřebitel má však povinnost oznámit vytýkané vady neprodleně poté, kdy se o nich dozví. Neučiní-li tak, soud spotřebiteli právo z vadného plnění nepřizná. Proto je vhodné s reklamací neotálet. Vzor pro reklamaci opravy je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-3278/reklamace-opravy-a-upravy-veci.
Pokud spotřebitel uplatní reklamaci, je zhotovitel díla povinen vydat potvrzení o tom, kdy ji uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací. O reklamaci musí být rozhodnuto ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od smlouvy odstoupit.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, může spotřebitel žádat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel rovněž možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.