Společnost


K24 International s . r. o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17501Nedodání zboží z eshopu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 24 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.08.2017, před 7 lety

Patrik Husník

Znění stížnosti

Dobrý den V pátek 28.7 jsem si na internetovém obchodě K24 objednal
monitor AOC G2770PQU který prodejce uváděl že je skladem za cenu 2
688,43Kč bez DPH (3 253Kč včetně DPH). Ihned po objednání mi přišel
email ve kterém prodejce potvrzuje objednávku. V pondělí 31.7 mi
přišel druhý email ve kterém mě prodejce informuje že zboží bude
připraveno k vyzvednutí na výdejním místě v Ostravě 1.8 v odpoledních
hodinách. Večer jsem tedy dorazil na výdejní místo kde mě obsluha
informovala že objednané zboží nedorazilo a že je patrně nějaký
problém na centrálním skladě. 2.8 ráno mi přišel třetí email ve kterém
prodávající oznamuje že objednávku ruší protože monitor na jejich
skladě není a výrobce ho údajně již nedodává. (jedná se o starší model
který se ale například na Amazonu stále prodává) Na dotaz zda li mi dodají jiný monitor se srovnatelnými parametry za stejnou cenu prodávající odpověděl že rozhodně ne.

Stížnost jsem poslal na ČOI. kde mi odpověděli, že tyto věci neřeší a že bych se měl obrátit na soud. Stále ale nevím jestli jsem 100% v právu.


Produkt

AOC G2770PQU


Požadované řešení

Chtěl bych aby prodejce dodal monitor za cenu kterou uváděla na svém e-shopu nebo za stejnou cenu poskytl monitor se srovnatelnými parametry.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2017 10:03, před 7 lety

Mezi spotřebitelem a prodávajícím byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávajícího je dodat zboží. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Dohoda zde v tomto případě nebyla.

Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.

V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. Pokud se prodávajícímu zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitele. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.

V případě, že prodávající mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 19:53, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.