Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1. Zakoupila jsem si od pana Petra Běly 10 vyjížděk na koni v hodnotě 3500Kč. Zakoupila jsem si tuto pernamentku vícekrát a nikdy mi nebyl vydán daňový doklad.
2. Z důvodu špatného počasí, jsem zrušila vyjížďku v hodnotě 700 Kč hodinu a půl dopředu. Bylo mi vydíravým způsobem řečeno, že mi tuto hodnotu odečítá když nepřijedu.
3. Z důvodu nezdvořilého chování. Nemám zájem využít další nakoupené služby.
jízda na koni
1. Zkontrolovat finančním úřadem vydávání daňových dokladů. A vydání daňového dokladu.
2-3. Vrácení peněz za nevyježděné hodiny ve výši: 1575 Kč na účet číslo: 2400037397/2010
|
Tweet |
Na žádost spotřebitele je prodávající (poskytovatel služby) podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu (žádost) spotřebitele porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.
Občanský zákoník (zákon č. 89/2012 Sb.) je založen na zásadě, že smlouvy se mají dodržovat. To znamená, že je maximální snaha zákonodárce, aby nedocházelo ke zrušování smluv (odstupování od nich). Smlouva tak může být zrušena podle § 2001 občanského zákoníku pouze v případě, kdy si to ujednaly strany nebo stanovil-li to zákon. Pokud by nabízené služby neodpovídaly smlouvě, měla by spotřebitelka právo je reklamovat a požadovat přiměřenou slevu, v krajním případě odstoupení od smlouvy.
Pokud si spotřebitelé předplatí lekce dopředu zpravidla se snaží podnikatelé je bonifikovat tím, že na lekce dají určitou slevu. Naopak nebezpečí takto předplacených kurzů jest to, že pokud je uživatel ve sjednaném termínu nevyčerpá, propadají. V takových chvílích záleží vždy na podnikateli, jak se dohodne s kupujícím. Mnozí peníze vrátí, aby si zachovali přízeň do budoucna, mnozí ne, neboť to není jejich zákonná povinnost.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.