Společnost


ModernCorporation,s.r.o

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17512Odstoupení od smlouvy pro nedodržení reklamačního řádu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.08.2017, před 7 lety

Libuše Housková

Znění stížnosti

Nákup přes internet-výkonný Smoothie mixér 600 W zakoupen 4.1.2016 reklamace 9.1.2017 urgence reklamace 23.3.2017 v které jsem žádala o vrácení peněz. 4.4.2017 jsem obdržela email ,že reklamace bude vyřízena Dne 17.4. 2017 jsem zaslala odstoupení od smlouvy z důvodů nedodržení reklamačního řádu.Dne 12.6. jsem zaslala další email.Komunikace zdruhé strany byla 10.1.,28.3.a4.4 2017


Produkt

Výkonný Smoothie mixér 600 W


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2017 10:54, před 7 lety

Za předpokladu, že se uvedený slovenský e-shop nezaměřuje na český trh, bude se smlouva, kterou spotřebitelka s prodejcem uzavřela, řídit slovenským právem.

Případné zaměření prodejce na český trh je kvalifikováno v čl. 6 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I.). Podle čl. 6 nařízení Řím I. se bude smlouva řídit právem, kde má spotřebitel bydliště, tedy ve Vašem případě právem českým, pokud prodejce provozuje svou profesionální nebo podnikatelskou činnost v ČR, nebo se jakýmkoli způsobem na trh ČR zaměřuje. Zaměření může mít několik forem, jednak může prodejce nabízet dovoz zboží ze svého skladu na Slovensku do ČR, dále může na svých stránkách nabízet možnost platby v českých korunách namísto eur, anebo může stránky vedle slovenštiny také vést v češtině. Pro bezpečné určení zaměření prodejce na český trh by bylo ideální, pokud prodejce splňuje alespoň dvě z uvedených podmínek. Tehdy se na smluvní vztah použije české spotřebitelské právo.

Dle české právní úpravy platí, že reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

V případě, že se ale prodávající vůbec na český trh nezaměřuje, řídí se celý smluvní vztah slovenským právem. Slovensko do svého právního řádu stejně jako ČR včlenilo evropskou směrnici č. 1999/44/ES, o některých aspektech prodeje spotřebního zboží a záruk na toto zboží. Podle této směrnice jsou spotřebitelská práva v zásadě stejná, jako podle českého občanského zákoníku, celý vztah se ale bude řídit zejména slovenským zákonem č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2017 12:54, před 7 lety

Spotřebitelka nás informovala, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.