Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#17529Neoprávněně vymáhaná dlužná částka za nechtěné zboží - HELVETIA APOTHEKE

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2017, před 7 lety

Vladimír Hron

Znění stížnosti

Zajisté nejsem první a asi ani bohužel poslední, kdo se na Vás obrací kvůli stížnosti.

Ten příběh už znáte - příjemná paní vám zavolá a nabídne skvělé vitamíny….v tom sledu informací si ani nevšimnete, že jste se stali obětí „on air“ nákupu a platby.
Vše odsouhlasíte, přijde vám balíček…nic se dále neděje a za půl roku po Vás chce firma několik tisíc jako dlužné penále.

Já jsem si onen balíček ani nepřevzala do vlastních rukou. Balíček převzala sousedka, později mi jej dala, já jej mám stále zabalený!

Od té doby mi nepřišel žádný dopis, žádná složenka, žádný email a neměla jsem již ani žádný telefonát. Až do včerejška, kdy mi volali již z vymahačské firmy.

Netuším, za co mám vlastně platit, žádné vyčíslení jsem neobdržela a s nejasnými instrukcemi po telefonu prostě nesouhlasím. Jsem ochotna poslat léky zpět na vlastní náklady.

Nepřijde mi ale férové platit penále za něco, co jsem si neobjednala.

Předem děkuji za vyjádření.

Lenka Hronová


Produkt

Výživový produkt - vitaminové doplňky ke stravě


Požadované řešení

Netuším, na základě jakých parametrů společnost vyčíslila dlužnou částku. Požaduji přesné objasnění toho, co bych měla zaplatit a proč. Celou kauzu bych vyřešila tak, že bych vrátila zboží firmě na své náklady, ale penále platit nechci. Nač platit za produkty, které jsem neobdržela?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2017 10:38, před 7 lety

Pokud byla kupní smlouva uzavřena prostřednictvím telefonu, je spotřebitel povinen plnit svou smluvní povinnost (zaplatit za přijaté zboží, popřípadě uhradit poštovné). Má však také možnost v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží od smlouvy odstoupit bez udání důvodu. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. V případě, že nebyl o právu na odstoupení poučen, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, ruší se závazek od počátku a smluvní strany jsou povinny vrátit si poskytnutá plnění (kupující je povinen vrátit přijaté zboží).

Nabídka pravidelných zásilek inzerovaná společností Helvetia Direct Marketing s.r.o. uvádí, že pro jejich zrušení je třeba informovat zákaznické oddělení. Pravidelné zasílání lze tedy zrušit i telefonicky, ale spotřebitel by měl vždy dbát z důvodů předběžné opatrnosti na to, aby učiněné právní jednání bylo prokazatelné pro případ sporu, tedy nejlépe písemně doporučeně s dodejkou.

Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Spotřebiteli rovněž doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.8.2017 12:10, před 7 lety

Dobrý den.

Zákaznice již 17.8. kontaktovala zákaznickou linku a bylo domluveno, že do konce týdne pošle zpět zásilky, které doma má a na dalším postupu se domluví podle stavu vrácených zásilek.
Takže tato záležitost je již v řešení a není třeba v ní zde pokračovat.

S pozdravem

zákaznický servis
Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2017 12:15, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vyjádření společnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.8.2017 14:13, před 7 lety


Vladimír Hron

Dobrý den,

Ano, zároveň jsem kontaktovala i firmu a ihned jsem obdržela reakci.
Asistentka ze zákaznického servisu ochotně přijala moji stížnost a vybídla mě ke společnému vyřešení nechtěného přijetí zboží.
Zboží jsem již včera zaslala zpět na adresu firmy - dnes nebo v pondělí by měla firma balíček obdržet - a nyní čekám na rozhodnutí firmy, jestli budu muset platit penále za nechtěné zboží.

S pozdravem

Lenka Hronová.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.8.2017 14:24, před 7 lety

Dobrý den.

Rozhodně zatím nic neplaťte, a pokud zboží vracíte, není důvod k platbě ani penále.
Inkasní agentura byla spravena o tom, že budete zboží posílat zpět, takže nebudou nic vymáhat.
Pokud by od nich v mezidobí odešel ještě nějaký dopis, nereagujte na něj.

Doporučené zásilky nám pošta vozí 2x týdně, další várka nám přijde v úterý.

S pozdravem

zákaznický servis
Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.8.2017 14:54, před 7 lety


Vladimír Hron

Dobrý den,

Děkuji za zprávu.
V tuto chvíli beru náš případ jako uzavřený.
Děkuji za ochotu s vyřizováním mého požadavku.

S pozdravem,

Lenka Hronová.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.8.2017 17:10, před 7 lety

Prosíme o uzavření požadavku
Děkujeme

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.