Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#17557Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.08.2017, před 7 lety

Lukáš Nagy

Znění stížnosti

Dne 10. 6. 2017 jsem na pražské pobočce AAA Auto v Čimicích zakoupil vůz Škoda Superb s automatickou převodovkou, rok výroby 2009, RZ 1AD6099. Vůz měl najeto 136 480 km, kupní cena byla 254 458 Kč.

Vůz vykazoval v době prodeje skvělý stav až na pár zjevných vad se kterými jsem byl seznámen. Po odvezení auta a následném zaparkováni se ale objevila vada o které mi nikdo neřekl a ani v předávacím protokolu není popsaná. A to jsme ujeli jen ca 100 km.

Po zařazení zpátečního chodu auto stálo na místě. Volal jsem do pobočky AAA a oznámil vadu. Bylo mi řečeno že mám vadu opravit v autorizovaným servisu a s veškerými papíry od opravy sjet na pobočku , kde mi bude proplacena oprava. Také jsem tak učinil.

Zajel jsem do servisu na diagnostiku a kompletní prohlídku vozu. Bylo mi sděleno že vada se zpětným chodem vyžaduje opravu a ta činí bez práce 31 812,58 Kč, což je nemalá částka. Na to jsem si nechal vystavit papír o ceně materiálu na opravu. Následně jsem zajel na pobočku AAA osobně , kde jsme sepsali reklamační protokol a veškeré dokumenty se ofotily.

Po pár dnech přišlo vyjádření ohledně reklamace ,kde se píše "Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace není vada, za níž prodávající odpovídá, a proto prodávající reklamace zamítá. Přesto prodávající nabízí kupujícímu jako určitý projev dobré vůle finanční částku ve výši 20 000 Kč...

Nevím proč je reklamace zamítnuta, když o stavu hnacího ústrojí, tj. převodovky, jsem nebyl informován a v předávacím protokolu není vada zapsaná, jen jako standartní chod.

Jinak zvažuji vypracovat znalecký posudek a s následnými kroky, který využiji při žádosti o přehodnocení reklamace.


Produkt

Škoda Superb 3.6 V6 ,VIN: TMBCC93T299037672


Požadované řešení

Proplacení opravy včetně práce


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2017 10:31, před 7 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.

Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.9.2017 15:10, před 7 lety

Dobrý den,
společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2017 09:31, před 7 lety

Společnost se rozhodla, že již nebude na vývoj případu reagovat. Jelikož je naše služba založena na principu oboustranné dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.

Nepodaří-li se spotřebitelovi vyřešit spor smírnou cestou, má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.