Společnost


SPORTISIMO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:73
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#17559Řádně nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 19 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.08.2017, před 7 lety

Vlasta Ráčková

Znění stížnosti

Dne 12.2.2017 jsem v Brně na Cimburkové ulici zakoupila pánské plavky. Po trojím použití, 6ti měsíců od koupě se vyskytla vada spočívající v roztržení vstupu utahovací šňůrky a rozpletení této šňůrky.Vadu jsem 29.3.2017 reklamovala.Reklamace byla zamítnuta. Pouze šňůrku vyměnili. Při dotazu na infolinku D-testu, mi bylo řečeno, že pokud se vada objeví do 6ti měsíců od nákupu, je dokazovací břemeno, že zboží bylo bez vady v době prodeje na prodejci, tzv. že prodejce toto má doložit znaleckým posudkem.Proto jsem s odvoláním na §2161 odst.2 občanského zákoníku podala opakovanou reklamaci. Výsledek byl stejný, bez řádného prokázání zamítnuto. Zaslala jsem tedy Žádost o odstoupení od kupní smlouvy z důvodu překročení lhůty reklamace.Uvedla jsem, že ve lhůtě nebylo zdůvodněno dle Rozsudku Městského soudu v Brně 36C240/2014, pouze obecným tvrzením. Přišla mi opět odpověď, že si mohu nechat udělat posudek sama, ale výsledek pro ně není závazný. Pokud jsou informace o rozsudku Měst.soudu správné a protože že syn měl plavky v hodině plavání pouze 3x obracím se na vás, i když je to všechny roky poprvé, co mám se Sportisimem neshodu.


Produkt

pánské plavky AXIS vel. 50, cena 649,- Kč


Požadované řešení

Chtěla jsem vrátit peníze, nebo vyměnit za jiné plavky, ale od jiného výrobce. Toto řešení, kdy vstupní dírky utahovací šňůrky nejsou opatřeny plastovými nebo kovovými kolečky není šťastné. Protože zadání ze školy bylo plavecké plavky s dlouhou nohavičkou a těch na výběr mnoho nebylo, toto jsme si při koupi neuvědomili.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.8.2017 10:09, před 7 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat. Pokud prodávající zamítl reklamaci s odůvodněním, že vada byla způsobena intenzivním užíváním, je reklamaci možné rozporovat s odůvodněním, že se nejedná o spravedlivě očekávané opotřebení např. ve vztahu k ceně, materiálu, délce užívání. Na obvyklé opotřebení věci se záruka nevztahuje podle § 2167 občanského zákoníku.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2017 10:21, před 7 lety

Od spotřebitelky jsme obdrželi doplňující vyjádření ke stížnosti:

Dobrý den, obrátila jsem se na vás se stížností ohledně řádně nevyřízené reklamace. Poté, co mi přišla mi ze Sportisima odpověď, že si mohu nechat udělat posudek sama, ale výsledek pro ně není závazný, jsem brala záležitost ze strany prodejce za ukončenou. K mému velkému překvapení jsem nyní obdržela dopis z Modety Jihlava, což je výrobce plavek. Zde je uvedené, že záležitost řeší dobropisem, mám přinést na prodejnu plavky a vrátí mi peníze. I nadále si ale stojí za tvrzením, že s plavkami bylo nešetrně zacházeno. Opravdu jsem nečekala, že v průběhu jednoho týdne dostanu dvě rozdílné odpovědi, od prodejce a od výrobce. Byla bych se na vás neobracela. Teď ještě uvidíme, až příjdu na prodejnu z dopisem, kterým vyjádřením se budou řídit. Dám vám zpětnou vazbu. Děkuji vám za váš čas i předchozí rady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 20:33, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2018 11:59, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.