Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
dne 20.8.2017 jsem cestovala z Českého Těšína do Prahy (odjezd Č. Těšína dle jízdenky ve 12:08), odkud jsem v ranních hodinách 21.8.2017 odlétala po dovolené u rodiny do svého bydliště v Torontu.
Na nádraží v Č.Těšíně jsme se po nastoupení do vlaku dozvěděli, že došlo k poruše na trati a máme čekat ve vlaku. V 15.00 bylo cestujícím doporučeno přesednout na autobus a poté na osobní vlak do stanice Ostrava-Poruba, kde si na doporučení máme hledat jiný spoj na Prahu. Nicméně nejbližší možný spoj v 17.00 mi těsně ujel, takže jsem stihla za nové jízdné, až vlak ČD v 18.35, který měl půl hodiny zpoždění, to vše s dvěma dost objemnými kufry. Do Prahy na hl. nádraží jsem dorazila až ve 22.00 fyzicky a hlavně psychicky zničená a naštvaná na nefunkčnost dopravního systému a neochotu zaměstnanců ČD a jiných dopravců společně spolupracovat v nestandardních situacích a pomoci cestujícím, kteří neví co se stalo a kdy se dostanou do místa určení.
Žádám tímto o vrácení jízdného, které jsem musela ČD uhradit po druhé ze stanice Ostrava Svinov a kompenzaci 6 hod. ztraceného času, který jsem plánovala strávit s příbuznými na koncertě v Praze.
S pozdravem Marie Smetanová, Toronto, Kanada
Vrátit peníze za jízdné a finanční kompenzace za ztrátu času
|
Tweet |
Cestující ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě má právo na vrácení jízdného v případě, že spoj, který hodlal pro přepravu použít, má z nástupní stanice cestujícího zpoždění 60 minut a více a cestující s platnou jízdenkou pro jednotlivou jízdu se proto vzdal jízdy.
Pokud z důvodů na straně dopravce dojde zpožděním spoje, který cestující použil pro přepravu, ke ztrátě přípoje v rámci jedné přepravní smlouvy nebo nebyla-li dokončena započatá přeprava cestujícího spojem, jímž jízdu nastoupil, má cestující právo: a) na další přepravu do cílové stanice nejbližším vhodným spojem příslušného dopravce nebo použití náhradní autobusové dopravy provozované přechodně za omezenou nebo zastavenou drážní dopravu, b) nebo na bezplatnou přepravu do nástupní stanice nejbližším vhodným spojem příslušného dopravce; cestující s jízdenkou pro jednotlivou jízdu má v tomto případě také právo na vrácení zaplaceného jízdného, c) nebo na vrácení jízdného za neprojetý úsek cesty, vzdal-li se cestující s jízdenkou pro jednotlivou jízdu další jízdy a dopravce tuto skutečnost potvrdil.
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Cestující ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě má právo při neprovedení přepravy z důvodů na straně dopravce na vrácení jízdného.
Reklamace a stížnosti z přepravy cestujících a zavazadel se podávají:
písemně na adresu sídla dopravce: RegioJet, a.s., nám.Svobody 17, 602 00 Brno
faxem na číslo: +420 539 000 910
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.