Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
Reklamoval jsem zájezd na Malorcce.
Ubytování vykazovalo vady, jako plíseň, netěsná okna, vybydlený interiér. Ikdyž vady přetrvávali po celou dobu pobytu a na místě jsem se snažil vyjednat nápravu, nepodařilo se. V ubytování se nacházela plíseň - po celou dobu a další technické nedostatky. Hotel neodpovídá třem *.
Zájez jsem reklamoval hned 3 dny po návratu. Vše jsem důkladně popsal a doplnil fotografiemy.
Dnes mi přišlo vyrozumění od CK, že reklamaci neuznávají.
Odůvodnění je však zcela scestné, jako by moji reklamci ani pozorně nečetli.
Např. uvádím, že na opravu okna přišel technik, který konstatoval, že okno již nelze opravit. CK píše - technik neshledal nedostatky. Vše jen překroutili a bagatelizovali.
Zájezd na Mallorcu v hotelu Mix Colombo ***
Adekvátní sleva z ceny zájezdu.
|
Tweet |
Měl-li zájezd vady a vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že spotřebitel své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.