Společnost


Dol-Kre-4you s.r.o.

Počet nahlášených stížností:40
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17606Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.08.2017, před 7 lety

Pavel Němec

Znění stížnosti

Zakoupil jsem od společnosti telefon LG G3 D855 LCD 5,5" QHD IPS, LTE, 3GB/32GB, 13Mpix , téměř ihned cca druhý den, telefon začal vykazovat vady, vytuhl, vypnul se a nešel zapnout, až po připojení konektoru microUSB, vytažená baterie a pak teprve šel nastartovat, nefungovalo bezdrátové nabíjení a vypadávala komunikace s PC. Po cca 5 dnech jsem se rozhodl, že zboží vrátím a využiji vrácení zboží ve lhůtě 14 dní od obdržení. Zboží jsem zabalil, telefon nastavil do továrního nastavení a vyleštil displej - rozhodně na displeji ani nikde jinde nebyly žádné oděrky apod. napsal jsem průvodní dopis, kde jsem vysvětlil, proč zboží vracím. Na druhý den mi e-mailem oznámili, že mi vrátí peníze - cena byla 4999,- ale že mi vrátí o 1490,- Kč méně pro údajné poškození zboží. Moje chyba byla, že jsem si zboží před odesláním nevyfotil. Poslali mi fotky, kde je "popatlaný" displej a prý je odřený. Když jsem se ohradil, že bylo zboží v pořádku, vysmáli se mi a oháněli se ČOI, že jim dá za pravdu. Moje chyba, teprve pak jsem si hledal recenze na prodej jejich zboží a jaké překvapení, že můj případ se opakoval jako přes kopírák i u jiných kupujících. Takže za mě první věc - prodejce věděl, že telefon vykazuje vady a klidně ho prodal a když došlo k odstoupení od smlouvy tak si to vykompenzoval po svém. U jsem se s tím smířil, že své peníze neuvidím, jen bych chtěl varovat, že stejné prodejní praktiky čekají i další kupující. Takže až si někdo koupí ten "můj" vrácený telefon - který není poškozený, stačí jen vyleštit displej IMEI : 014088000118306 sn: 404KPHG0758362 tak ať není překvapen.


Produkt

LG G3 D855 LCD 5,5" QHD IPS, LTE, 3GB/32GB, 13Mpix IMEI : 014088000118306 sn: 404KPHG0758362


Požadované řešení

v řešení nedoufám, doufám, že mi pošlou, alespoň zbytek peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2017 10:17, před 7 lety

Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Snížení hodnoty zboží by musel podnikatel prokázat. Vrácená částka může být tedy ponížena jen v případě, že došlo ke snížení hodnoty zboží v důsledku nesprávného zacházení se zbožím. Jestliže spotřebitel vrátil zboží v pořádku, má právo na vrácení peněz za zboží i za poštovné.

Spotřebitel by měl při převzetí vadného, neúplného zboží jeho stav zdokumentovat, vyfotit, či natočit na kameru tak, aby bylo možné z těchto materiálů prokázat tvrzené skutečnosti, to samé by měl učinit před odesláním vraceného zboží podnikateli zpět, aby se při případném sporu neocitl v důkazní nouzi.

Spotřebitel měl však po převzetí vadného zboží k dispozici rovněž možnost uplatnění reklamace, což by v popsaném případě bylo bývalo vhodné uplatnit. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2017 20:17, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.