Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#17607Neoprávněně zadržená platba 1.200 Kč nad rámec ročního vyúčtování - snaha o okradení zákazníka, zneužití nemožnosti rozvázat nevýhodnou 5-letou smlouvu na odběr plynu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.08.2017, před 7 lety

Ondřej Gerba

Znění stížnosti

Dobrý den,

v únoru 2016 jsem učinil velkou životní chybu, neboť jsem uzavřel 5-letou smlouvu na dodávku plynu do mého bytu od společnosti BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. Bohužel jsem uvěřil jejich lživým slibům, že mi garantují jedny z nejnižších sazeb na trhu na dalších 5 let dopředu. Realita je naprosto opačná. Potřebovali si jen falešnými sliby zajistit zákazníky na výhledově trh se zlevňováním energií. Přesto že mě "ulovili",nejde z jejich strany o nic jiného než o aroganci a snahu si na úkor zákazníků navíc ještě přilepšit i jinak - jakoby to snad i tak nestačilo (nejdražší zákaznická telefonní linka, snaha o okradení zákazníka v konečném ročním vyúčtování apod.).

Dokonce si představte, že jsem před časem - tehdy ještě v dobré víře chtěl k jejich společnosti přejít i s dodávkami elektřiny, naštěstí jsem se ale udržel v ostražitosti a na poslední chvíli jsem couvnul. Nedokážete si ale představit aroganci jejich pracovníka, který mně (zákazníkovi) do telefonu vynadal, co si to dovoluji si to s přechodem k nim rozmyslet.

U plynu jsem ale bohužel tak ostražitý nebyl, proto teď s nimi trpím.

Zálohy na plyn jsem měl předepsány vždy k 15.dni v měsíci v hodnotě 1.200 Kč. V příloze posílám jako důkaz jejich konečné roční vyúčtování.(fa 1721123012 z 18.7.2017).Je na ní výpočet odebraných jednotek plynu, vyčíslení roční spotřeby, vyčíslení ročních zaplacených záloh (16/8/2016-16/6/2017) a žádost o doplatek rozdílu proti předpisu záloh ve výši 4.189 Kč - stav k 18/7/2017.Jako příloha této faktury je i vyčíslení záloh na nové období ve výši 1.610 Kč - počínaje datem 15/8/2017.

Jak snad každý trochu inteligentní člověk pochopí, dle "jejich" daňového dokladu a jeho příloh "černé na bílém", že po mě chtěli každého 15.dne v měsíci 1.200 Kč, stejně jako poslední ve starém období k 15/6/2017 (tu jsem zaplatil), dále 18/7/2017 celkový roční nedoplatek 4.189 Kč oproti všem do té doby zaplaceným zálohám (viz příloha zálohy 16/8/2016-16/6/2017)a hned pak zálohu na nové období ve výši 1.610 Kč počínaje dnem 15/8/2017 a pak vždy k 15.dni v dalších měsícíh.

Já zaplatil všechny zálohy 1.200 Kč/měsíc v období 16/17, tedy i poslední předepsanou 1.200 Kč k 15.6.2017. Konečné zmíněné roční vyúčtování na 4.189 Kč poslali (tuším že i snad záměrně pro zmatení zákazníků) až k 18/7/2017. Bohužel jsem ale mezitím jak jsem byl zvyklý, zaplatil i nikde nepředepsaných 1.200 Kč k 15/7/2017 a pak když přišlo vyúčtování (bez započtení této zálohy - nebo jakékoli její zmínění na vyúčtování či její zmínění mezi novými zálohami pro rok 2017/18) jsem místo 4.189 Kč zaplatil jen 2.989 Kč, to je myslím logické, abych to vyrovanal s přeplatkem z 15/7/2017 1.200 Kč.

Společnost mě ale začala kamenovat upomínkami pod hrozbou penále apod.,abych doplatil nedoplatek 1.200 Kč k původní faktuře na nedoplatek 4.189 Kč, že má záloha se nedoplatku prý netýká a že má jiný VS. To jsem raději provedl, ale požádal jsem je ihned o vrácení tohoto přeplatku, nebo o potvrzení, že mi můj přeplatek záloh 1.200 Kč připočtou k zálohám na nové období, ale oni najednou vystavili úplně jinak vypadající papír, který jakoby ukazuje předpis zálohy 1.200 Kč i k 15/7/2017, i když na původním vyúčtování - viz příloha- vůbec nefiguruje.Myslím, že se jedná o evidentní snahu firmy o podvod - snad by to mohl být i pádný důvod pro ukončení smlouvy s nimi před smluveným 5-letým termínem.

Shodou okolností se účetnictvím živím, takže vím, že jde o laciný a hlavně ubohý způsob jak zákazníky okrást, ale oni si stále píší své, bez ohledu aby vzali v potaz argumenty na jejich vlastním daňové dokladu. Odkazují mě na jejich telefonní linku, ale ta je opravdu nejdražší mezi dodavateli energií, to neudělám.

Víte, každý se můžeme mýlit, ale přece nejde, aby se firma v ČR takto chovala, vystaví nejdříve jeden daňový doklad a pak v rozporu s ním jiný doklad, bez omluvy, jen si prosazují svou a bohužel pro ně nejsem hloupý a nechci se nechat okrást.

Pro jistotu si vedu v excelu i kontrolní excelovaský přehled, kde zapisuji spotřebované jednotky a propočítávám si spotřebu a upřímně, i ten nedoplatek 4.189 Kč ukazoval na ne zlevnění oproti předchozím dodavatelům, ale naopak na zdražení. Pokus se jim podaří mě okrást o dalších 1.200 Kč, bude to nejdražší plyn v ČR - lidé pozor!!!

To že se zbožně těším na okamžik, kdy od nich budu moci odejít je asi jasné - bohužel to bude pravděpodobně až v roce 2021, leda že by se jejich snaha o podvod mohla brát jako závažné porušení smluvních povinností z jejich strany.

Děkuji mnohokrát za váš názor, snad i když toto přímo nezabrání mému okradení společností Bohemia Energy, poslouží to pro ostatní zákazníky alespoň jako důrazné varování,

s pozdravem,

Ing. Ondřej Gerba


Produkt

Bohemia Energy - dodávka plynu


Požadované řešení

Společnost si konečně řádně nastuduje podrobnosti, omluví se za neoprávněně zadržovanou zálohu 1.200 Kč, zálohu pošle zpět na můj účet a omluví se za zkomolení mého jména v poslední příloze jejich emailu - od p. Červenkové z 22.8.2017- nejsem Gabor, ale Ing. Gerba. V ideálním případě společnost přistoupí na zrušení smlouvy na dodávku plynu pro mě předčasně k 31.8.2017 pro snahu o podvod z jejich strany, t.j. vážné porušení smluvních povinností bez nároku na odškodnění pro společnost


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2017 09:11, před 7 lety

Získala-li společnost majetkový prospěch bez právního důvodu (bezdůvodně se obohatila), je povinna tento majetkový prospěch vydat spotřebiteli bezprostředně poté, co ji k tomu spotřebitel vyzval. Podle čl. K odst. 2 písm. b) Všeobecných obchodních podmínek společnosti BOHEMIA ENERGY entity s.r.o. účinných od 1. 1. 2016 a publikovaných na webových stránkách https://www.bohemiaenergy.cz/wp-content/uploads/2015/07/BE-SD-OP-2016-01.pdf (dále jen "VOP") má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy o dodávkách plynu, pokud je společnost v prodlení se zaplacením splatného dluhu vůči spotřebiteli a tento dluh nesplní ani ve lhůtě 14 dní poté, co ji byla od spotřebitele doručena písemná výzva k zaplacení tohoto dluhu. V takovém případě nemá společnost dle čl. K odst. 11 písm. a) VOP nárok na zaplacení smluvního poplatku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Garantovala-li společnost ve smlouvě spotřebiteli nejnižší cenu na trhu, musí svému závazku dostát. Pokud byl při sjednávání smlouvy použit nepravdivý údaj, mohly být naplněny znaky tzv. klamavého konání, které patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele v úseku podnikání v energetických odvětvích provádí již výše zmíněný Energetický regulační úřad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.10.2017 11:29, před 7 lety

Vážený pane inženýre,

dovolte nám reagovat na Vaši stížnost. Kontrolou účetních dokladů společnosti a kontrolou Vašeho zákaznického čísla bylo zjištěno následující.

Plánem záloh za zúčtovací období od 1.8.2016 – 31.7.2017 Vám byla stanovena záloha v částce 1.200,- Kč, se splatností k 15. Dni v měsíci. Dne 12.7.2017 byl poveden řádný periodický odečet spotřeby plynu odběrného místa č. 27ZG300Z0150203L.

Následně bylo dne 18.7.2017 vystaveno vyúčtování spotřeby č. 1721123012 s nedoplatkem 4.189,- Kč. Obecně platí, že v případě vystaveného vyúčtování jsou v zaplacených zálohách zohledněny příchozí platby, evidované na účtu dodavatele do data odečtu. Platba v částce 1.200,- Kč, hrazená dne 18.7.2017, byla zaúčtována následující den, tedy 19.7.2017. Z důvodu systémového nastavení nemohla být do výše uvedeného vyúčtování zahrnuta a nemohla být ani uvedena v novém platebním kalendáři. Platební kalendář se platebním pohybem na zákaznickém čísle vždy aktualizuje.

Tato platba bude zohledněna v následujícím vyúčtování spotřeby plynu. V rámci vstřícného jednání, zákazníkům na vyžádání platbu, která není ve vyúčtování zohledněna vracíme, ale v tomto konkrétním případě Vám bylo pracovnicí zákaznické linky doporučeno platbu ponechat a pokračovat od 1.8.2017 na základě nového platebního kalendáře. Důvodem je datum odečtu spotřeby, kdyby Vám mohla záloha v následujícím vyúčtování chybět.

Současně se velmi omlouváme za chybné uvedení Vašeho jména v emailové komunikaci, pracovnicí call centra.

Pokud s vyjádřením nesouhlasíte a trváte na vrácení zmíněné platby. Prosíme o zpětný kontakt. Věřte, že naším cílem je spokojený zákazník.

S pozdravem

Lenka Trefná
BEE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.10.2017 14:20, před 7 lety


Ondřej Gerba

Vážená paní Trefná,

jste první člověk od společnosti Bohemia energy, který písemně uznal, že oněch 1.200 Kč došlých 18.7.2017 na váš účet je vlastně přeplatkem, který mi jste ochotni započíst do roku 2017/2018.

Shodou okolností již to také vím, ale to jsem si musel dojet v době svého pracovního volna na vaše kontaktní místo v Praze, kde musím uznat, seděla 1 kompetentní osoba (narozdíl od všech zúčastněných z dřívějška, kteří nejenže komolili mé jméno, ale vlastně neuměli záležitost finančně vysvětlit, naopak mě uváděli v omyl, že jsem o oněch 1.200 Kč vlastně přišel, což není vůbec příjemné).

Mé současné zálohy jsou nastaveny tak, aby cca kryly mou spotřebu v 2017/18 na zákaladě hodnoty odběru z 2016/2017. Proto považuji držení mého přeplatku 1.200 Kč na vašem účtu po dobu 1 roku za zbytečné. Už jen kvůli zmíněným nepříjemnostem požaduji vrácení přeplatku 1.200 Kč zpět na můj účet 2109379615/2700, z kterého jsem i veškeré platby dosud posílal,

děkuji,

s pozdravem,

Ing. Ondřej Gerba

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2017 16:33, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.10.2017 13:46, před 7 lety

Vážený pane inženýre,

dovoluji si Vás tímto informovat, že byl zadán interní požadavek na odeslání předmětné platby dle Vašeho požadavku. Zpracování požadavku Vám potvrdíme na email.

S přáním hezkého dne

Lenka Trefná
BEE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2017 05:30, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.11.2017 10:47, před 7 lety


Ondřej Gerba

Hodnocení:

Komentář: Děkuji Dtestu za pomoc. Velmi oceňuji, že na trhu existuje někdo, kdo se zastane obyčejných lidí proti velkým firmám, s pozdravem a přáním zdaru do budoucna,
Ing. Ondřej Gerba