Společnost


MOBIL POHOTOVOST GSM s.r.o.

Počet nahlášených stížností:56
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

88%
12%
Toto skore je založeno na 9 stížnostech.

#17610Neuznaná reklamace po opravě telefonu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.08.2017, před 7 lety

Václav Jureček

Znění stížnosti

Dobrý den,

chtěl bych Vás požádat o zhodnocení právního rámce mého případu, zkrátka toho co mohu v rámci reklamace vyžadovat.

na společnost mobil pohotovost jsem se obrátil jelikož mi po pádu z cca 50 cm na dlaždičky praskl displej telefonu LENOVO K6 NOTE, ve společnosti mobil pohotovost, na pobočce v Ostravě proběhla v pondělí 21.8.2017 výměna displeje za nový, vše vypadalo v pořádku až do chvíle kdy jsem si potřeboval zavolat a zjistil jsem že se mi telefon nechce přihlásit do sítě.

Následující den 22.8.2017 jsem tedy šel výměnu reklamovat, při cestě na prodejnu jsem zjistil že najednou se telefon do sítě přihlásí, došlo mi tedy, že je pouze problém se stíněním signálu, v přímém výhledu na vysílače v centru Ostravy se problém neprojevoval tak moc. Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním že chyba je na straně operátora, popřípadě na straně mechanického poškození telefonu, jelikož SIM jiných operátorů ( T-mobile a Vodafone) funguje v pořádku, po odzkoušení SIM operátora Vodafone v místě bydliště byl ovšem problém opět stejný, SIM Vodafonu se na síť nepřihlásila.

nyní mám v plánu provést druhou reklamaci.

je mi jasné že pokud nebude reklamace uznána zbývá mi pouze možnost podat stížnost na ČOI a dále řešit občanskoprávní spor ale i tak bych se chtěl DTestu zeptat na pár otázek:

-jaké jsou konkrétní povinnosti společnosti mobil pohotovost v závislosti na provedení reklamace.
-pokud by byla reklamace uznána, má společnost mobil pohotovost právo odstoupit od dohodnuté služby formou vrácení peněz za výměnu s tím že mi ponechají nefunkční telefon?
-pokud by byla reklamace uznána a závada by se ukázala jako neopravitelná, mám možnost vyžadovat kompenzaci za tržní cenu telefonu (podotýkám že telefon jsem kupoval cca před 2 měsíci)

předem děkuji za odpověď popřípadě reakci společnosti mobil pohotovost buďto sem, nebo na soukromý e-mail.


Produkt

LENOVO K6 NOTE


Požadované řešení

Odstranění vzniklé vady (to aby se telefon přihlásil na síť operátora a bylo jej možné využívat jako klasický telefon), v případě nemožnosti odstranit vadu kompenzace za nový telefonní přístroj v ceně cca 6500 kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2017 09:44, před 7 lety

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (oprava mobilního telefonu). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně poté, kdy je zjistil nebo při náležité pozornosti zjistit měl, nejpozději však do dvou let od předání díla.

Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci, je společnost povinna vyřídit reklamaci ve lhůtě 30 dní od uplatnění reklamace. Rozhodne-li společnost o reklamaci jako o oprávněné, je povinna vadu odstranit. Spotřebitel může žádat odstranění vady opravou. Není-li možné provést opravu, má možnost odstoupit od smlouvy o dílo. Spotřebitel může místo výše uvedeného žádat taktéž přiměřenou slevu. Pokud ale společnost rozhodla o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat (nikoliv uplatnit novou reklamaci). Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy o dílo, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily (společnost by byla povinna vrátit spotřebiteli platbu za opravu). Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Byla-li během provádění díla způsobena spotřebiteli škoda (mobilní zařízení není možné z důvodu opravy užívat), je společnost povinna tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.8.2017 09:48, před 7 lety

Vážený zákazníku,

naše společnost se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů skrze platformu mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz.

Poprosíme Vás, abyste nás kontaktoval přímo prostřednictvím kontaktního formuláře na webové adrese https://www.mp.cz/kontakty.

Váš podnět bude prověřen v co nejkratší době. S výsledkem prověření budete seznámen, v případě, pochybení na naší straně Vám bude nabídnuta satisfakce.



Děkujeme



Mobil Pohotovost

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.8.2017 16:04, před 7 lety


Václav Jureček

Hodnocení:

Komentář: po rozporování první reklamace byl telefon tedy v rámci kompletní servisní prohlídky kompletně zkontrolován, dle sdělení MNG prodejny, bylo zjištěno, že některé kontakty na základní desce telefonu byly uvolněné a byly tedy opraveny, telefon funguje tak jako předtím,
Vzhledem k tomu, že nebylo možné určit kde vznikl problém, zda při servisním zásahu nebo při pádu telefonu byla oprava provedena na náklady společnosti mobil pohotovost, musím tedy ocenit maximální prozákaznický přístup, jedinou výtku bych měl k tomu, že první reklamace musela být rozporována, aby se zjistilo, kde konkrétně je chyba.

kdybych měl opět problémy s funkčností telefonu musím dodat že bych se obrátil na spolčenost mobil pohotovost znovu...