Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obracím se na Vás, protože už nevím kam jinam. Dne 4. 7. 2015 jsem v prodejně Elektro Roman Volák zakoupil mobilní telefon značky Sony druh Z1 Compact v částce 8.999 Kč. Během užívání se projevil problém pouze s vadnou baterií, která byla vyměněna a telefon nadále v pořádku fungoval. Další problémy se začaly objevovat v červnu t.r. Telefon se začal sekat a aplikace nešly spouštět (telefon psal "aplikace crash monitor byla ukončena" nebo také "aplikace UI byla ukončena", a proto jsem 23. 6. 2017 zanesl mobil k reklamaci, která byla zamítnuta. Bylo obnoveno tovární nastavení, avšak problémy se nadále objevovaly. Téhož dne, to je 30. 6. 2017, co jsem mobil převzal, jsem ho opět zanesl na prodejnu a žádal reklamaci. Reklamace byla převzata 30. 6. 2017 a do 31. 7. 2017 jsem nebyl nijak informován, zda byla reklamace přijata či zamítnuta. 3. 8. 2017 jsem jel opět na prodejnu a chtěl vědět, zda reklamace byla vyřízena. Ovšem nikdo mi nebyl schopen říct, kde se mobil právě nachází, protože osoba zodpovědná za reklamace měla ten týden dovolenou a tak jsem se nic nedozvěděl. 8. 8. 2017 jsem jel na prodejnu podepsat odstoupení od smlouvy s tím, že budu mít částku 8.999 Kč na účtě. Žádné peníze jsem však neobdržel. Za to jsem obdržel od pana Voláka dopis dne 14. 8. 2017, který si sám vyhotovil, že reklamace byla zamítnuta. To mi připadalo opravu zvláštní, protože v předchozím rozhovoru říkal, že telefon byl opravený a nabízel mi k němu ještě televizi. Tuto nabídku jsem odmítl a stále jsem trval na vrácení peněz, které mi pan Volák odmítl a stále odmítá dát. Vyžádal jsem si tedy ze servisu protokol o vyjádření reklamace, ve kterém stojí, že vada byla odstraněna. Opravdu se mi nelíbí jednání tohoto prodejce. Nadále trvám na svém a žádám o navrácení peněz v plné výši.
Sony xperia Z1 compact
Navrácení peněz v plné vyši
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodl na lhůtě delší. Jak uvedl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, že k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat.
Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. V daném případě lhůta pro vyřízení reklamace uplynula v pátek 31. července 2017. Pokud prodávající nejpozději v tento den neinformoval spotřebitele o vyřízení reklamace a zboží nebylo připraveno k vyzvednutí, nebyla reklamace vyřízena včas. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že spotřebitele o vyřízení reklamace informoval. Marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má pak právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vzhledem k faktu, že mezi námi a zákazníkem došlo k prodloužení lhůty pro vyřízení reklamace o 15dní, což jsme schopni dokázat, považujeme situaci za vyřešenou.
Elektro Roman Volák
Vzhledem k faktu, ze mezi nami k zadnemu prodlouzeni nedoslo, nemate co prokazovat. Dne 8. 8. 2017 jsem podepsal odstoupeni od smlouvy na vasem formulari, ktery jsem dostal u vas na prodejne, z cehoz logicky vyplyva, ze k zadnemu prodlouzeni nedoslo.
S pozdravem
Emil Richter
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Zákon hovoří o vzájemné dohodě obou stran, jednostranným prohlášením podnikatele nelze zákonnou lhůtu prodloužit.
S panem Richterem jsme se dohodli, vzhledem k uváděné závadě, na možném prodloužení reklamace o 15dní. Tuto dohodu máme písemně s podpisem pana Richtera. Se zákazníkem nadále komunikujeme písemně.
Elektro Roman Volák
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Na nicem jsme se s prodejcem nedohodli a nic jsem nepodepisoval. Prodejce se neboji niceho, dokonce ani falsovat dokumenty a podpisy. Nyni se pripadu venuje Ceska obchodni inspekce. Rad bych se zde k pripadu vyjadril po doreseni problemu s COI
S pozdravem
Emil Richter
Vzhledem k výše uvedenému ponecháváme stížnost přeřazenou na spotřebitele.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spor se nadale resi prostrednictvim soudu.
S pozdravem
Emil Richter
Podnikatel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.