Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jednat se společností Spirit Property s.r.o. je opravdu jedna radost. Když už s nimi máte sepsanou naprosto nehoráznou nájemní smlouvu, což mi bohužel dochází až nyní, když ji viděli i jiní lidé, ale mám s nimi zkušenost i s předáním bytu a to není pěkné. V bytě jsem bydlel 2 roky, společnost Spirit Property s.r.o. se mnou sepsala nájemní smlouvu na rok do 31.7.2017. Na konci měsíce května t.r. mi přišel od paní L. (jediná kontaktní osoba na www stránkách), že mi končí nájem a nové podmínky jsou - nájem vč. služeb za 22.000,- Kč + vodné. Výborně. Nyní platím 14.000,- Kč + služby. Takové navýšení nájmu jsem bohužel nemohl přijmout, ani můj spolubydlící a tak jsme se dohodli, že byt opustíme. Od té doby se k nám chovali jako k odpadu a naprosto nekorektně. Dva týdny před předáním bytu jsem psal několik emailů paní L., že předání proběhne tedy 31.7.2017 v 9:00 hodin a poprosil jsem o potvrzení. Potvrzení ale bohužel nedorazilo. Dne 31.7.2017 jsem do bytu jel a čekal. Nikdo nepřijel, paní L. nezvedala telefon a nějaký pán M. na kterého jsem se měl obracet měl nedostupný mobil. Poprosil jsem o pomoc přítelkyni a ta našla kontakt na někoho z dané společnosti, kterému zavolala a poprosila, aby někdo přijel do bytu a převzal ho. Danému pánovi M. mobil nejspíš zvedli, protože mi pak volal, že je za 20 min na místě (ale to už já tam čekal víc jak dvě hodiny). Pověřená osoba, která byt přebírala velice spěchala, dle jeho slov, proto to bylo opravdu rychlé. Prošli jsme byt, opsali měřáky a jediné co pán napsal navíc do předávacího protokolu bylo - vymalovat pokoj. Mě nesdělil, který pokoj a proč, pouze to, že to nebude strženo z mé kauce. K mému překvapení mi v pátek 4.8.2017 volala paní L., že jsem nevymaloval, porušil smlouvu a bude mi to tedy strženo z kauce. Když jsem jí řekl, jak proběhlo předání, řekla, že to ověří a zavolá. Už se neozvala. Nezvedá telefon, neodpovídá na zprávy, nic. Dnes tj. 23.8.2017 mi na účet přišlo 5.817,- Kč - jako vrácení kauce + vyúčtování za rok 2016 - malování. Kauce byla ve výši 14.000,- Kč, přeplatek byť by byl minimální do 1.000,- Kč (nemám to momentálně před sebou), to jsme na 15.000,- Kč a mě přijde zpátky pouze 5.817,- Kč? To znamená, že si za malování vzali cca 9tis. Kč?To je naprosto nehorázné. Nehledě na to, že absolutně odmítají komunikovat, jednají s člověkem naprosto odporně a domluvit se s nimi jako dospělý člověk s dospělým je naprosto nemožné. Nemám ani fakturu ani nic, co by prokazovalo takhle drahé vymalování, prokázání nutnosti takhle draze vymalovat, ani nic podobného. Ano, udělal jsem chybu, že jsem byt nevymaloval, ale stav bytu jsem považoval za běžné opotřebení, kde nebylo potřeba vymalovat. Díry jsem samozřejmě opravil, byt vydrhnul a když jsem ho předával, byl čistější než ten, který jsem tenkrát přebíral. Za stávající situace je mi ale jasné, že i kdybych vymaloval, bílou barvou, majitel, resp. daná společnost by byla nespokojená a stejně by mi peníze nevrátila. Poctivě jsem platil nájem, nikde se neopozdil, nebyly na mne stížnosti v domě a choval jsem se vždy slušně se snahou domluvit se, aby bylo řešení přijatelné pro obě strany.
Pokud bych ještě mohl podotknout, nájemní smlouva byla sepsána se společností Spirit Property s.r.o., z obchodního rejstříku jsem zjistil, že dne 27.6.2017 došlo k rozdělení odštěpením na společnost Spirit Polis s.r.o., a to až do dne 31.7.2017. Z listiny uložené v obchodním rejstříku je zřejmé, že na společnost Spirit Polis s.r.o. přešla i má nájemní smlouva. Pověřený pracovník k převzetí bytu, pan M., ale předložil předávací protokol na společnost Spirit Property. Nevím jak je tohle možné, ptal jsem se zdvořile paní L., ale bohužel bez odpovědi. Opravdu nevím jak tohle řešit, ale sebrat tolik peněz za malování a s člověkem se nebavit je opravdu nekorektní a nehorázné.
Nájemní smlouva bytu Na Maninách 11
Po posledním telefonátu s paní L. (jedinou kontaktní osobou dle www stránek) dne 4.8.2017 jsem se rozhodl, že nabídnu paní L., že vymaluji požadovaný pokoj na své náklady v co nejkratší době. Bohužel jsem se jí ale už nedovolal ani nijak nereagovala na sms zprávu. Úroky z jistoty na které mám ze zákona nárok určitě také neuvidím. Chtěl jsem vše vyřešit jako dospělý slušný člověk, ale bohužel z jejich strany není zájem. Požaduji svou kauci zpět vč. úroků z jistoty. Výše ceny za malování se může strhnout z kauce, ale v normální výši, ne, ve výši 9tis. Kč, kor ne po tom, co jsem chtěl byt vymalovat sám, když na tom tedy tak trvali. Ano, měl jsem vymalovat, kdybych věděl jaké s nimi budou problémy, ale byt opravdu nevyžadoval takové malování, aby to stálo 9tis. Kč.
|
Tweet |
Dojde-li během trvání nájemní smlouvy ke změně vlastnictví pronajímané věci (bytu), přejdou práva a povinnosti z nájemní smlouvy na nového vlastníka.
Při skončení nájmu je pronajímatel povinen vrátit nájemci jistotu. Nájemce je zase povinen odevzdat byt ve stavu, v jakém jej převzal (nehledě na běžné opotřebení při běžném užívání a na vady, které je povinen odstranit pronajimatel).
Nájemce má právo na úroky z jistoty od jejího poskytnutí alespoň ve výši zákonné sazby. Jelikož zákonná sazba stanovena není, měl by pronajimatel nájemci zaplatit obvyklé úroky požadované za úvěry, které poskytují banky v místě bydliště nebo sídla pronajimatele v době uzavření smlouvy. Pronajimatel má přitom právo si započíst, co mu nájemce z nájmu dluží.
Pokud společnost nevrátila spotřebitelovi celou jistotu spolu s úroky, měla by také prokázat, z jakého důvodu tak učinila. Bylo-li při odevzdání bytu domluveno, že bude vymalován jeden pokoj, měla by i částka započtená společností odpovídat ceně za výmalbu jednoho pokoje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.