Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#17630Uvedení v omyl

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.08.2017, před 7 lety

Ludmila Rozsypalová

Znění stížnosti

Dobrý den,

mám u společnosti O2 tři hlasové tarify na smlouvu. Koncem července mi přišla od společnosti O2 sms zpráva, že mi 21.9.2017 končí závazek a pokud nebudu pokračovat na dobu určitou, tak mi tarif zdraží o 150,- Kč měsíčně. Šla jsem tedy obhlédnout co nabízí konkurence a rozhodla se společnost O2 opustit. Dne 8.8.2017 jsem podala výpověď smlouvy s O2. Dnes 24.8.2017 mi bylo ze strany O2 sděleno, že odejít nemůžu, protože u jednoho čísla mi byla smlouva prodloužena do února 2019 a u druhého čísla do června 2019. V sekci Moje O2 mám v nastavení uveden konec závazku 21.9.2017, v telefonu mám uloženou sms ze strany O2, že mi 21.9.2017 končí závazek a i přesto mi bylo sděleno výše uvedené.
Na dotaz jak je možné tato nesrovnalost mi operátorka odpověděla, že neví, ale odejít nemůžu. Na druhou stranu se chlubila, že od O2 jako jediné společnosti na trhu může klient od letošního roku odejít kdykoliv po zaplacení jen 20% zbývajících paušálů, což je dosti nepřesná informace. Vzhledem k tomu, že na O2 zaměstnávají nekompetentní pracovníky prosím o vysvětlení jak tedy a co platí.
Chci od O2 odejít a po této zkušenosti již nikdy se nevracet. O2 mě chce ale bez sankcí uvolnit až v roce 2019.


Produkt

2x hlasový tarif


Požadované řešení

Uznání výpovědi ze dne 8.8.2017 k datu 21.9.2017 bez jakýchkoliv sankcí a zaslání kódu výpovědi pro přenos telefonního čísla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2017 12:06, před 7 lety

Spotřebitel má právo vznést požadavek, aby smlouva či její samostatná služba nebyla automaticky prodlužována. Musí to však učinit v souladu s obchodními podmínkami, tedy způsobem a ve lhůtě určené operátorem.

Podle zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu. V této lhůtě by spotřebitel měl zaslat společnosti požadavek na ukončení smlouvy či služby, a to způsobem, který určí.

Podmínkou pro přenesení telefonního čísla je ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle, provedené na základě právního úkonu směřujícího k řádnému ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle.

Spotřebitel by mohl uplatnit reklamaci. Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost podat námitku Českému telekomunikačnímu úřadu (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.8.2017 14:23, před 7 lety

Dobrý den,

dne 21. 9. 2017 Vám končí závazek u čísla končícího na "953" - aktuálně tarif FREE 200 MB. U něj v souvislosti s novelou zákona nedojde k automatickému prodloužení a proto Vám přišla SMS zpráva informující o konci závazku dne 21. 9. Pokud totiž u tohoto čísla neprodloužíte závazek a budete dále pokračovat ve využívání služeb, bude tarif převedený na jeho nezávazkovou variantu, která se vyznačuje tím, že je o 150 Kč vč. DPH měsíčně dražší.

Informace se netýkala dalších dvou čísel - obě končící na "619". U těchto čísel byl závazek automaticky prodloužený v únoru a v červnu. O tom jme Vás informovali na vyúčtování za období 23. 03. 2017 - 22. 04. 2017. U telefonního čísla, u něhož byl závazek prodloužený v únoru, nedošlo naší chybou k informaci dříve. Proto jsme na této faktuře uváděli také možnost zrušení služeb u tohoto čísla bez sankce do 30. 6. 2017.

Vystavení smluvní pokuty u obou čísel, na nichž je závazek, při podání výpovědi je tedy správné.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2017 21:17, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2017 10:11, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.