Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den, v Mallu jsem si zakoupil macbook pro 2015, musel jsem ho reklamovat, protože v něm něco chrastilo (byla uvolněná nějáká část v počítači). Podotýkám,že tenhle stejný problém jsem měl,když jsem si macbook kupoval v istylu a reklamace byla uznaná.
Ale v mallu byla reklamace zamítnutná s tím,že se vada neprojevila. Zboží bylo reklamováno do 6. měsíce od koupě a při reklamaci jsem žádal o nový macbook. Poradíte mi prosím jak teď nejlépe vyřešit neuznánou reklamaci, ikdyž vím,že vada je zjevná.
Děkuji Jan Skácel
Macbook Pro 2015
Požadována výměna zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Vážený pane Skáceli,
mrzí mne, že máte problémy se zakoupeným zbožím.
Abychom mohli danou reklamaci důkladně prověřit, je potřebné nám dodat identifikační údaje Vaší objednávky, případně reklamace.
Následně budeme danou reklamaci konzultovat s reklamačním oddělením a budeme Vás informovat.
Údaje můžete uvést v rámci tohoto sporu či nás kontaktovat na email overeno@mall.cz
Děkuji a přeji hezký den.
S pozdravem.
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Dobrý den paní Draštíková,
reklamace byla řešena pdo číslem 2600373230. Ze servisu mi poslali zpráv s tím,že uvolněná součást v macbooku je zcela nornální jev u tohoto modelu. Tak jsem macbook poslal na reklamaci ještě jednou pod číslem 2600381029.
Rád bych zdůraznil,že přesně tenhle problém jsem u stejného macbooku pro měl a zboží opravili s tím,že se jedná o uvolnění LCD displej ve vnitřku notebooku a ještě bych rád podotkl,že máme doma ještě jeden stejný kus a v něm nic nehrká tak tedy nechápu vyjádření ze servisu,že hrkání v části notebooku je zcela normální jev u tohoto modelu.
Pokud bude reklamace znovu zamítnuta bohužel se budu muset obrátit na soudního znalce.
S pozdravem
Jan Skácel
Vážený pane Skáceli,
děkuji Vám za upřesnění údajů.
Bohužel v tomto případě Vám nemohu vyjít vstříc v rámci uznání dané reklamace.
Pokud s vyjádřením servisního střediska nesouhlasíte, doporučím Vám v tomto případě se tedy obrátit na soudního znalce.
Reklamace, kterou v systému evidujeme pod číslem 2600381029, byla zamítnuta s tvrzením, že daná závada nebyla na produktu zjištěna a nyní je pro Vás zboží připraveno k vyzvednutí na naší pobočce.
Poprosila bych Vás tedy o jej převzetí.
Soudní znalec tvrzení servisního střediska vyvrátí či potvrdí. V případě, že ním dojde k uznání, určitě se na mne zpětně obraťte s potřebnými dokumenty a to na email overeno@mall.cz . Následně předáme veškeré náležitosti na příslušné oddělení a výsledku vyřízení Vás budeme informovat.
Děkuji za pochopení a přeji hezký den.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.