Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.8.2017 byla reklamována sportovní obuv zakoupená dne 30.12.2016.Tato sportovní obuv byla použita přesně k účelu k němuž byla prodávána - volejbal.Obuvi praskla pravá přední špička, která byla uživatelkou obuvi používána při podání jako odrazová. Proto byla více zatěžována.V reklamačním protokolu při převzetí nebylo zapsáno žádné shledané nadměrné opotřebení. Při vyřízení reklamace bylo reklamace zamítnuta jako neoprávněná.Argumenty použité prodávajícím - že nejsou poškození důsledkem materiálových či výrobních nedostatků, ale jde o důsledky opotřebení během užívání.Zároveň se prodávající odkazuje, že nebylo poškození reklamováno ihned, což ani možné nebylo,když k poškození došlo na vrcholné sportovní akci v postsovětské republice.Trvám na tom, že není možné, aby došlo při cca 6 měsíčním intenzivním používáním ke znehodnocení koupeného zboží i s přihlédnutím na to, že danou značku používají volejbalové reprezentace několika zemí a že se jednalo o vadu zboží.
Mizuno Wave Lightning Z2, vel. 45
- výměna stejný nebo jiný model.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitelky prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitelka svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má tedy také možnost se obrátit na tento úřad (více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/).
Dobrý den, dovolte mi reagovat jménem firmy ZebraStores s.r.o.
Danou reklamaci bohužel nelze uznat za oprávněnou, neboť všechny reklamované defekty jsou pouze důsledkem přirozeného opotřebovávání, což ostatně uvedl posuzovatel reklamace v reklamačním protokolu. Stejně jako u jakéhokoli jiného výrobku, ani v případě obuvi není životnost nekonečná. I boty, které jsou určeny pro sport na vrcholové úrovni, mají určitou životnost. Pokud jsou boty užívány intenzivně půl roku, tak se přirozeně opotřebují.
Záruční dobu nelze zaměňovat s dobou životnosti, která je přímo úměrná intenzitě používání.
Naše firma, jakožto zprostředkovatel obchodu, předává reklamace k posouzení našemu dodavateli / výrobci, který je k posuzování reklamací oprávněn a má pro tuto činnost specializované odborníky a přístroje. Čímž chceme zajistit co nejvyšší odbornost a také nezávislost posudku. Tento systém se nám jeví jako výhodný pro naše zákazníky.
Ačkoliv nás mrzí, že náš zákazník není spokojen s výsledkem reklamace, z naší strany jsme dodrželi všechny potřebné procesy pro objektivní posouzení stavu reklamovaného zboží.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.