Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#17665Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
26.08.2017, před 7 lety

Josef Plíhal

Znění stížnosti

Zakoupil jsem vůz značky Renault verzi Espace r.v. 2012 a při přebírání vozu jsem si všiml několika věcí (ošoupaná sedačka, utržený zadní stěrač, navigace pouze pro Belgii ve francouštině a nefunkční - dle technika pouze nenaplněná klimatizace - na místě mi ukazouval, že klimatizace je natlakovaná a "fouká" tedy je funkční a stačí doplnit klimatizační kapalinu). Na základě těchto nedostatků jsem získal slevu na vůz, abych je mohl odstranit.
Po přivezení vozidla domů jsem zjistil, že po zamknutí vozidla centrálním zamykáním se zamykají pouze dveře u řidiče a zadní dveře. Ostatní zůstávají otevřené. Tohoto jsem si u předávání nevšiml a nenapadlo mne to zkontrolovat. Ostatní dveře lze zamknout pouze tlačítkem ve dveřích u řidiče. Okamžitě jsem jel závadu reklamovat. Poslali mě z reklamací do servisu, ať si nechám opravu nacenit. V servisu zjistili, že vadný je zámek zadních dveří. Podal jsem tedy reklamaci. Do pěti dnů mi byla zamítnuta.
Jak jsem měl auto v servisu, nechal jsem rovnou doplnit kapalinu do klimatizace. Po týdnu klimatizace přestala fungovat. Opět jsem nechal v servisu zjistit příčinu a nacenit opravu. Prasklý chladič klimatizace. Opět jsem to reklamoval a opět byla reklamace zamítnuta.
V předávacím protokolu bylo výslovně uvedeno, že cena vozidla byla stanovena s ohledem na stáří a výbavu vozidla. Ve výbavě vozidla bylo doslova uvedeno - centrální zamykaní a klimatizace. Domnívám se tedy, že by ze strany dodavatele měla být učiněna sleva z vozu z důvodu naceněné nefunčkní výbavy.


Produkt

Renault Espace 2.0 dci r.v. 2012


Požadované řešení

V obou případech reklamací jsem požadoval slevu z ceny vozu ve výši opravy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2017 10:51, před 7 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.9.2017 15:10, před 7 lety

Vážený pane Plíhale,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.9.2017 15:38, před 7 lety


Josef Plíhal

6AD0139

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.10.2017 16:52, před 7 lety

Vážený pane Plíhale,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.10.2017 06:52, před 7 lety


Josef Plíhal

Vážená paní Míková,
cena vozu byla při koupi snížena z důvodu závad, které byly nalezeny při prohlídce vozu: utržený zadní stěrač, nelokalizovaná navigace, rozedřená přední sedačka.
V předávacím protokolu je jasně vyznačeno, že cena byla stanovena s ohledem ke stáří a výbavě vozu. Ve výbavě vozu bylo výslovně zmíněno, že obsahuje (nikoliv neobsahuje): centrální zamykání a klimatizaci. Ani jedna z těchto věcí není funkční. Tzn. reklamuji tyto skryté vady, které nebyly při převzetí patrné a žádám o proplacení oprav.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2017 12:07, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.10.2017 13:37, před 7 lety

Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2017 12:07, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.11.2017 15:30, před 7 lety


Josef Plíhal

Stížnost se nachází ve stejném bodě. Já na reklamaci trvám a AAA odmítá přijmout zjevnou odpovědnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.12.2017 16:35, před 7 lety

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2018 21:40, před 7 lety

Jelikož se společnost rozhodla, že již tento případ nebude řešit prostřednictvím našich webových stránek, stížnost uzavíráme. Spotřebitel má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.