Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Zakoupil jsem vůz značky Renault verzi Espace r.v. 2012 a při přebírání vozu jsem si všiml několika věcí (ošoupaná sedačka, utržený zadní stěrač, navigace pouze pro Belgii ve francouštině a nefunkční - dle technika pouze nenaplněná klimatizace - na místě mi ukazouval, že klimatizace je natlakovaná a "fouká" tedy je funkční a stačí doplnit klimatizační kapalinu). Na základě těchto nedostatků jsem získal slevu na vůz, abych je mohl odstranit.
Po přivezení vozidla domů jsem zjistil, že po zamknutí vozidla centrálním zamykáním se zamykají pouze dveře u řidiče a zadní dveře. Ostatní zůstávají otevřené. Tohoto jsem si u předávání nevšiml a nenapadlo mne to zkontrolovat. Ostatní dveře lze zamknout pouze tlačítkem ve dveřích u řidiče. Okamžitě jsem jel závadu reklamovat. Poslali mě z reklamací do servisu, ať si nechám opravu nacenit. V servisu zjistili, že vadný je zámek zadních dveří. Podal jsem tedy reklamaci. Do pěti dnů mi byla zamítnuta.
Jak jsem měl auto v servisu, nechal jsem rovnou doplnit kapalinu do klimatizace. Po týdnu klimatizace přestala fungovat. Opět jsem nechal v servisu zjistit příčinu a nacenit opravu. Prasklý chladič klimatizace. Opět jsem to reklamoval a opět byla reklamace zamítnuta.
V předávacím protokolu bylo výslovně uvedeno, že cena vozidla byla stanovena s ohledem na stáří a výbavu vozidla. Ve výbavě vozidla bylo doslova uvedeno - centrální zamykaní a klimatizace. Domnívám se tedy, že by ze strany dodavatele měla být učiněna sleva z vozu z důvodu naceněné nefunčkní výbavy.
Renault Espace 2.0 dci r.v. 2012
V obou případech reklamací jsem požadoval slevu z ceny vozu ve výši opravy.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážený pane Plíhale,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
6AD0139
Vážený pane Plíhale,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
cena vozu byla při koupi snížena z důvodu závad, které byly nalezeny při prohlídce vozu: utržený zadní stěrač, nelokalizovaná navigace, rozedřená přední sedačka.
V předávacím protokolu je jasně vyznačeno, že cena byla stanovena s ohledem ke stáří a výbavě vozu. Ve výbavě vozu bylo výslovně zmíněno, že obsahuje (nikoliv neobsahuje): centrální zamykání a klimatizaci. Ani jedna z těchto věcí není funkční. Tzn. reklamuji tyto skryté vady, které nebyly při převzetí patrné a žádám o proplacení oprav.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Stížnost se nachází ve stejném bodě. Já na reklamaci trvám a AAA odmítá přijmout zjevnou odpovědnost.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Jelikož se společnost rozhodla, že již tento případ nebude řešit prostřednictvím našich webových stránek, stížnost uzavíráme. Spotřebitel má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.