Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#17667Neprodávání alkoholu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.08.2017, před 7 lety

Karel Čapka

Znění stížnosti

Dobrý den,

bude mi 23 let a vaši pokladní v Lidlu na Velkomoravské v Olomouci vždy při koupi alkoholu požadují občanku. V obchodech jiných značek jsou problémy s nerozpoznáním věku při koupi alkoholu minimální. Je značně frustrující, když musím pořád dokola ukazovat tomu samému personálu občanský průkaz. Je to značně ponižující. Značně mi kazíte chuť tam chodit nakupovat.


Požadované řešení

Aby personál přemýšlel a nedotazoval se neustále dokola na občanku. Nechci vědět, jak hystericky by vyváděli, kdybych občanku u sebe neměl. Stačí mi jejich nepříjemné dožadování se občanky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2017 10:34, před 7 lety

Dle § 11 odst. 5 zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek se zakazuje prodávat nebo podávat alkoholický nápoj osobě mladší 18 let. Z tohoto ustanovení tedy vyplývá, že v případě nemožnosti prokazatelné kontroly věku zákazníka má právo prodejce nepředat zboží. Prodávajícímu by tedy mělo být umožněno ověřit si prokazatelným způsobem věk kupujícího, jsou-li o této skutečnosti pochybnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.8.2017 14:19, před 7 lety

Dobrý den, pane Čapko,

mrzí nás, pokud jsme Vás tímto nějak urazili. Jedná se o standardní preventivní krok kvůli tomu, aby se zamezilo prodeji alkoholu nezletilým. Ke kontrole věku u prodeje alkoholu a tabákových výrobků mladistvým v našich prodejnách nás vede více důvodů. V dnešní době je vizuální rozdíl mezi např. 17letým a 25letým zákazníkem minimální. Takže raději než abychom prodali alkohol nezletilému, dovolíme si věk zkontrolovat.

Dalším důvodem je zákonná povinnost toto provádět a takto by měli činit všichni prodejci. Prokáže-li dotázaný (mladě vypadající) zákazník svou plnoletost věrohodným dokladem (OP, ŘP, cestovní pas), jsou mu tyto výrobky bez jakýchkoliv dalších prostojů prodány.

Děkujeme Vám za pochopení a přejeme pokud možno pohodový zbytek dne.

S pozdravem

Lidl Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2017 09:52, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2017 11:38, před 7 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.