Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednala jsem si telefon LG G3 přes tento eshop, kdy cca po 14 dnech přestala fungovat anténa. VZhledem k tomu, že se mi nechtělo čekat 3-4týdny na opravu a měla jsem škrábnutý displej, využila jsem nabídky prodejce za 500Kč výměnu za nový telefon. Poté, co mi přišel druhý nový telefon, ani ne do 24hodin přestal fungovat zvuk a baterka vydržela maximálně 3hodiny v provozu. Po opětovném zaslání prodejci mi bylo mailem sděleno, že jsou poničené PIN sloty u SIM karty. Nejsem si vědoma toho, že bych je poničila, SIM kartu jsem vyndávala jednou, ale zasekla se tam. U jiných prodejců jsem mohla vyndávat SIM kartu, jak jsem chtěla a telefon byl v pořádku. Prodejce odmítl provést záruční opravu baterie a reproduktoru kvůli závadě, která zjevně nesouvisí s reklamovanou závadou (což podle zákona nemá vliv na reklamaci a musí tedy reklamaci uznat). Prodejcem mi bylo nabídnuto, že telefon vykoupí za 1000Kč, jako zdvořilostní gesto. Ovšem telefon stál 4500kč a 500Kč jsem zaplatila za další. S čímž nesouhlasím. Po dosavadních zkušenostech se domníváme, že prodejce prodává repasované telefony a vydává je za nové kusy, což pokud by se to prokázalo, tak by se jednalo o podvod a klamání spotřebitele.
Telefon LG G3, výrobní číslo S/N 404KPHG0758362
Ráda bych touto formou požádala o vrácení všech vynaložených nákladů, včetně poštovného a balného.
|
Tweet |
V případě zamítnutí reklamace je prodávající povinen kupujícímu vydat věc ve stavu, v jakém ji převzal. Vznikne-li škoda na výrobku během reklamace, nese odpovědnost za škodu prodávající. K prokázání stavu zboží v době jeho předání k reklamaci slouží potvrzení vydané prodávajícím (reklamační protokol). V případě, že se poškození projeví až během reklamace, musí prodávající přesvědčivě prokázat, že toto poškození nevzniklo během reklamace, ale že již existovalo v době předání.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Pokud by byl spotřebiteli skutečně prodán mobilní telefon, který nebyl nový, ačkoliv byl za něj vydáván, nebyla splněna jakost při převzetí podle § 2161 zákona č. 89/201 Sb., občanský zákoník. Mobilní telefon totiž neměl vlastnosti, které prodávající popsal (nebyl nový). Nároky, které z toho plynou, jsou upraveny v § 2169 občanského zákoníku. Dovozujeme, že by spotřebitel mohl trvat na odstoupení od kupní smlouvy, neboť oprava telefonu by jeho vadu (repasovanost) nevyřešila a u výměny za nový kus lze předpokládat, že opět nový nebude.
Zároveň by mohl spotřebitel poslat podnět České obchodní inspekci, že dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, a trestní oznámení na Policii ČR kvůli podezření spáchání trestného činu podvodu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.