Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
od března 2017 jsem již 4x reklamoval závady na mobilním telefonu.
03/2017 - přístroj nelze zapnout, nelze nabít - opraveno - výměna základní desky a výměna konektoru
05/2017 - pády aplikací, náhodné samovolné restarty telefonu, vypíná se samovolně bluetooth nebo bluetooth nelze zapnout - opraveno - výměna základní desky
07/2017 - nedostupnost mobilního telefonu pro volající a dlouhá doba při vytáčení telefonního čísla (více jak 30s) - oprava - výměna FPC
08/2017 (již po 2 letech, ale díky opravám se záruční doba protáhla) - opět reklamováno, že nelze se občas na telefon dovolat, i když je na signálu, požadováno odstoupení od smlouvy - zamítnutá reklamace s tím, že se závada neprojevila (vyjádření společnosti VSP Data, která zajišťuje servis zařízení). O nedovolaných pokosech mi na MT přichází od operátora zpráva(mám jich pár uložených jako příklad).
Telefon HTC One M9 je v podstatě díky tomuto nepoužitelný příjem hovorů a nelze jej používat.
mobilní telefon HTC One M9
Žádal jsem o odstoupení od smlouvy při 4. reklamaci, která nebyla uznána, byť stejná závada v předchozí reklamaci uznána byla a byl vyměněn nějaký díl v MT.
Mimo to, při studování konkrétních případů reklamací, jsem mohl odstoupit od smlouvy již v předchozím případě, protože se na výrobku objevilo více závad.
Očekávám, že VSP Data by měli závadu uznat, včetně odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
Odstoupit od smlouvy je tedy možné, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad). O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.