Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den!
Potřebovala bych poradit ohledně problému s myčkou. S přítelem jsme si 2.6.2017 zakoupili myčku Gorenje na stránkách kasa.cz. 14tý den jsme zjistili, že je na ní více vad než jen, že se neotevírá zásobník. Podivně chrčí, nádobí spíše neumývá než umývá, zůstavala v ní voda (což už se teď nestává), účinnost sušení velmi slabá, programy se nechovají podle návodu (např. program ECO místo 3 hodin jel 5), byl problém i s víčkem na sůl, že propouštělo moc soli. Po nahlášení opravy přijel pán, myčku opravil tím způsobem, že vyměnil dávkovač (který se stále ani po opravě neotevírá) a víčko na sůl. U zbytku řekl, že nevidí problém. Minulý týden jsem zadala novou objednávku na opravu, jelikož všechny zmíněné problémy přetrvávají a my bychom rádi doma měli funkční myčku, která opravdu nádobí umyje. Od té doby se nám nikdo neozval ze servisu. Kasu.cz jsem kontaktovala mailem, ti mi napsali, že mi nemohou myčku vyměnit ani vrátit peníze pokud nemáme protokol od Gorenje, že má myčka neodstranitelnou závadu. Pokud vím, má se za to, že pokud se vada objeví při prvních 6 měsících od koupě, byla vadná již při předání. Je tedy možné tuto situaci nějak vyřešit a dostat zpět peníze? Máme kvůli té myčce akorát potíže a zvýšenou spotřebu vody, jelikož polovinu nádobí pak musím umývat ručně znovu ve dřezu. Neměla bych problém si myčku koupit opět na stejném eshopu, jen bych už určitě zvolila jinou značku a lepší kategorii.
Děkuji Vám předem za Váš názor, co se s tím dá dělat.
S pozdravem
Sucháčová a Janečka
GS52115X Gorenje
Vrácení peněz, případně možnost nakoupit jinou myčku na stejném eshopu (přičemž rozdíl bychom samozřejmě doplatili, kdyby nová myčka byla drazší)
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Za tyto vady je odpovědný vždy prodávající a to i v případě, že k vyřizování reklamace byla určena třetí osoba (dodavatel, servisní středisko, atd.). Prodávající má povinnost vyřídit reklamaci řádně a včas. Pokud tak neučiní, jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit. Třiceti denní lhůta na vyřízení reklamace včetně opravy věci počíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy byla uplatněna reklamace. Končí-li lhůta o víkendu či ve svátek, prodlužuje se na nejbližší pracovní den.
Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, musí prodávající vadu odstranit. Pokud tak prodávající neučiní, nevyřídil reklamaci řádně. Pokud vada nebyla během reklamace odstraněna, jedná se o podstatné porušení smlouvy, a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit. Tento nárok je nutné uplatnit u prodávajícího. Další informace k tomuto tématu a vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nereaguje-li prodávající na výzvy spotřebitelky, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.