Počet nahlášených stížností: | 373 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 14 |
Dne 28.8.2017 jsme cestovali ve vlaku spol. RegioJet ve vagonu č.7 ze stanice Košice do Prahy. Jedná se o osmihodinovou cestu. Bylo nám až na dotaz po pohybu vlaku ze zastávky sděleno, že tento vůz má technický problém, není napájen elektřinou. Z toho důvodu nešla klimatizace, samozřejmě také wc. Okolní teplota byla 30 stupňů, v kupé po 4 hodinách jizdy tak 50 stupňů bez možnosti větrání. Cestujícími byly hlavně děti, tento vagon má i dětské kupé. Situace byla neúnosná, děti byly splavené, seděly ve vlaku ve spodním prádle. Důchodci kolabovali, stále byl slyšet pláč dětí. Bylo nám sděleno, že není možné nás jinam přesunout, ani si sednout na zem do jiného kupé, že máme nárok na kompenzaci 50% z ceny jízdného. Ve vedlejším kupé bylo chladno tak, že se cestující přikrývali dekami a šatstvem. Myslím si, že už RegioJet hazarduje se zdravím svých cestujících. Jejich zaměstnanci sami komentovali průchod naším smradlavým a horkým vagonem jako že je to hrůza. Co se týká našich požadavků na vodu, stevardka si na nás vzpomněla až po hodině co jsme jí žádali. Takový nezájem o cestující jsme ještě nezažili. Ať si zkusí pan Jančura jízdu jako my, ve skleníku, kdy i mladý zdravý člověk myslel, že nepřežije. Stát se to v nočním vlaku, kdy nefunguje světlo, bylo by to i o úraz, protože není vidět ani cestujícího sedícího naproti vám. Co v takové situaci může požadovat cestující? Může vystoupit z vlaku a jet např. taxi a má právo požadovat náhradu tohoto výdaje?
Regio Jet, spoj Košice Praha - 8.00 hod. - 16.12 hod.
Samozřejmě bychom požadovali kompenzaci 100%, jelikož v kupé opravdu nemůže proudit vůbec žádný vzduch, jako v jiných vozech např. Astra, kde není vagon uzavřený a je sezení je "ve volném prostoru", dále by bylo namístě vyškolit personál, jak se má chovat v takových situacích, příp. přibrat psychologa pro cestující a zdravotníka :) :) Dále nazásobit vlak větším množstvím nápojů v letních měsících, mimo jiné i samozřejmě potravin z nabídky, kdy po 2 hodinách jízdy není ve vlaku nic z menu, kromě Sushi.
|
Tweet |
Podle přepravních podmínek společnosti Regiojet, a.s., v případě nefunkčního topení/klimatizace vzniká cestujícím nárok na kompenzaci, pokud je nebude možné přesunout do jiného vozu s funkčním topením/klimatizací a budou nuceni cestovat ve voze s nefunkčním topením/klimatizací.
- Tarif Standard : kompenzace ve výši 50% zaplacené ceny jízdenky.
- Tarif Relax a Business : kompenzace ve výši 100% zaplacené ceny jízdenky.
Postup pro uplatnění nároku se řídí dle druhu jízdenky:
1. Kreditové a otevřené jízdenky: hodnota kompenzace je držiteli kreditové/otevřené
automaticky jízdenky připsána na peněžní kredit do 5 pracovních dnů.
2. Jízdenky na pevné datum: hodnota kompenzace je cestujícímu vyplacena na kterékoliv pobočce RegioJet/STUDENT AGENCY do 5 pracovních dnů.
3. Přiznanou kompenzaci musí cestující uplatnit nejpozději 12 měsíců od jejího přiznání a vyzvednout si ji v hotovosti na kterékoliv pobočce RegioJet/STUDENT AGENCY.
S reklamacemi je nutné se písemně obrátit adresu sídla dopravce: RegioJet, a.s., nám.Svobody 17, 602 00 Brno nebo e-mailem na: reditel@regiojet.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.