Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
v březnu tohoto roku jsem si objednala výrobek Rowenta EP9600. Téměř po čtyřech měsícíh jsem musela zboží reklamovat, jelikož výrobek sice fungoval, ale nevydával žádné záblesky. Reklamace byla zamítnuta. Ještě tentýž den, kdy jsem si produkt vyzvedla na pobočce, jsem výrobek vyzkoušela a opět nefungoval, ani přes doporučení servisního technika. Zboží jsem tedy opět reklamovala, ale byla zamítnuta ze stejného důvodu jako při první reklamaci. Prosím o radu, jak dále postupovat.
Předem děkuji.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Jitka Vilímková
Rowenta EP 9600
vrácení peněz, výměna zboží
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Vážená paní Vilímková,
mrzí mne, že jste měla problémy se zakoupeným zbožím.
Kontrolou v systému jsem dohledala, že jste danou reklamaci řešila s kolegyní na reklamačním oddělení.
Dne 10.10.2017 byl zaslán požadavek na finanční oddělení ohledně vrácení platby za reklamované zboží.
Platbu byste již měla na svém účtu evidovat.
V případě dotazů se na mne neváhejte kdykoliv obrátit.
Přeji hezký den.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Dobrý den,
ano, peníze jsem již na účet obdržela. Reklamace je již vyřízena, ale to pouze z důvodu, že nebyla dodržena lhůta pro vyřízení reklamace, proto jsem odstoupila od kupní smlouvy.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Jitka Vilímková