Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Zjistil jsem po 4 mesícich, že mi je strháváno 499,-Kč,netušil jsem kdo to strhává, tak jsem zažádal o novou platební kartu, po měsici se ozvali žadatelé dlužné částky, nevšímal jsem si toho,až jsem si přečetl podmínky zájem se zvýšil. Nepamatoval jsem si jestli jsem jim dal své iniciály,protože je to už nějaký čas a přihlásit jsem se nemohl skrz blokovaný účet na kterém byla pohledávka. Začal jsem podnikat kroky pro zrušení smlouvy kterou jsem vlastně nikdy nevyděl a ani nepodepsal,využil jsem formuláře Dateyard,AG, který jsem si vytiskl a vyplnil jej jménem bydlištěm směrovacím číslem a vlastním mobilním číslem.K tomu napsal dopis o zrušení VIP členství smlouvy a nakládáním s mými osobními údaji, naskenoval a poslal to vše emajlem. A teď vše vědí a mám obavy o své soukromí.Jsou mé obavy na místě?
Zrušení kreditní karty, mobilního čísla a emajlu
|
Tweet |
Pokud společnost neinformovala spotřebitele o vlastnostech služby (zvláště o ceně, o automaticky prováděné opakované platbě, a o období, na kterou se smlouva uzavírá) nebo tyto informace uvedla nejasně, nesrozumitelně nebo nejednoznačným způsobem, mohly být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž patří mezi zakázané obchodní praktiky. Spotřebitel by v takovém případě nemusel nic platit (pokud by společnost vymáhala údajně dlužnou částku soudní cestou, musela by prokázat, že spotřebitele řádně informovala).
Informovala-li společnost spotřebitele o vlastnostech služby, je nutné smlouvu řádně ukončit, a to výpovědí. Více informací o této problematice je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-5829/hledani-dokonaleho-protejsku-vas-muze-prijit-draho.
Pokud by společnost záměrně znemožňovala vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen. Zkracuje-li však společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud (inkasní společnosti nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora). V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.