Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#17708Naprostá nefunkčnost zákazického servisu, neserióznost firmy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
30.08.2017, před 7 lety

Jan Hájek

Znění stížnosti

Dobrý den,
z důvodu stěhování na novou adresu, kde nejsou služby UPC dostupné (i když mi operátorka původně tvrdila, že tam služby mají) jsem nucen doplatit "věrnostní slevu" 200,-Kč za každou službu (mám internet+TV) za 6 měsíců. Jak může vůbec tato firma fungovat? Opravdu si dnes někdo objedná základní nabídku internetu a televize za 1000Kč (bez "věrnostní slevy")? Toto je evidnetní ukázka toho, jak se firma UPC snaží obrat co možné nejvíce lidí o peníze. Službu jsem si objednal po telefonu, kde mě NIKDO o existenci "věrnostní slevy" neinformoval, jinak bych si nikdy tuto službu neobjednal.
Paní na centrále UPC mi fungování "slevy" vysvětlila a ihned nabídla výpověď smlouvy! Odmítl jsem a odešel. Za několik dní jsem přišel znovu i s člověkem, na kterého bych přepsal alespoň internet a televizi vypověděl - prý toto lze a že nás bude kontaktovat technik, toť vše. Vyloženě jsem musel vnutit zaměstnankyni i modem, který jsem měl v pronájmu, jelikož vrácení je podmínkou pro odstoupení od smlouvy. Člověka, na kterého měl být internet převeden kontaktovali, avšak bez jakýchkoliv informací, které se týkaly našeho požadavku na centrále z předešlého dne. Navíc nabídli převedení internetu za DVOJNÁSOBNOU cenu! Snažil jsem se tedy telefonicky o vysvětlení, jak je toto možné, jak mám postupovat dál - opět nikdo nevěděl a opět se má čekat na další kontaktování ze strany UPC.
Již mi dochází trpělivost s neschopností zákaznického servisu cokoliv řešit, pouze se snaží pomocí "věrnostní slevy" obrat co možná nejvíce lidí o peníze. Fungování a jednání společnosti UPC je naprosto neférové, UPC již NIKDY více.


Produkt

Služba internet 100+ TV Klasik+


Požadované řešení

Převedení služby internet na uvedené jméno za stejnou cenu + okamžité odstoupení od smlouvy (TV)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2017 08:12, před 7 lety

Všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC Česká republika, s.r.o. skrývají sankci za ukončení smlouvy. (Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitel) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo. Mimo to také Ústavní soud už jednou rozhodl, že smluvní pokuty uvedené pouze v obchodních podmínkách jsou zakázány.)

Tato sankce se zákazníkovi účtuje v případech, kdy vypoví smlouvu v době, po kterou je poskytována sleva na službu. Pokud zákazník předčasně ukončí smlouvu, musí zpětně vrátit rozdíl mezi plnou cenou služby a cenou po slevě za všechna zúčtovací období od sjednání slevy. I když byla uzavřena smlouva na dobu neurčitou, je zákazníkova výpověď v určité době svázána se sankčním ustanovením.

Takto by mohl být obcházen zákon, neboť § 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Rozdíl je tedy v tom, že v jednom případě je poplatek počítán z již uhrazených plateb (jsou vlastně znevýhodněni věrní zákazníci), kdežto v druhém případě je poplatek vypočítán z budoucích plateb.

Argumentace společnosti, že se jedná o smlouvu na dobu neurčitou a proto se na tyto smlouvy § 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích nepoužije, neobstojí, neboť má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, tak dle § 555 odst. 2 občanského zákoníku se toto právní jednání posoudí podle jeho pravé povahy.

Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Bude-li i námitka u tohoto úřadu také zamítnuta, má spotřebitel ještě možnost obrátit se na soud a svého práva se domáhat soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.10.2017 14:01, před 7 lety

Klient byl na základě stížnosti kontaktován Klientským centrem společnosti UPC Česká republika, s.r.o. Bylo zjištěno, že klient byl před podpisem smlouvy řádně informován o podmínkách věrnostní slevy a vyjádřil s nimi souhlas. Během jednání s klientem došlo k dohodě mezi oběma stranami a dne 18. 9. 2017 byla klientova smlouva odpojena. Zároveň došlo k přepisu jeho smlouvy na smlouvu nového uživatele. Klient následně souhlasil s dopočtem věrnosti při přepisu (smlouva se přepisovala z kombinace DTV + Interner pouze na Internet). Jednalo se tedy o nedorozumění, které jsme vyřešili k zákazníkově spokojenosti.

V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o., na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2017 05:30, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2017 14:56, před 7 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.