Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 18.12.2016 jsem si u společnosti Alza zakoupil sluchátka od společnosti Logitech přesněji typ G230 Stereo Gaming Headset. Používali se mi skvěle do dne 19.8.2017 kdy jsem si je sundaval z hlavy a praskly ve spoji mezi sluchátkem a konstrukcí. Šel jsem je tedy reklamovat kvůli závadnému materiálu, ale bylo mi řečeno že na mechanické poškozeni se záruka nevztahuje. Se sluchátky bylo jednáno slušně a nejsem si vědomí že by mi upadli na zem nebo by s nimi bylo jinak nevhodně zacházeno. Společnost Alza mi nabídla že mi sluchátka odešle do autorizovaného servisu a po vyjádření servisu mi dá vědět. Stalo se tak jak bylo řečeno a přišel mi e-mail s informací že oprava malého plastu který prasknul bude stát 520kč bez DPH. Z mého neodborného úsudku si přijdu okraden. Při běžné manipulaci se zbožím se poškodilo a proto mi neuznají reklamaci? Prosím vás o pomoc a radu Děkuji
Sluchátka s mikrofonem herní Logitech G230 Stereo Gaming Headset
Dle mého názoru šlo o vadu materialu který se po půl roce používaní unavil na tolik až prasknul. Reakci na moji reklamaci bych si představil bezplatnou opravou a nebo vracením peněz tak jak to bývá u běžné reklamace.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace (poškození bylo způsobeno vadou materiálu, ze kterého byla věc vyrobena), má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.