Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Dne 13. prosince 2013 jsem podal k výše uvedené bance žádost o předčasné splacení h.ú. V žádost jsem udal důvod, že jsem v tíživé životní situaci a tak musím byt prodat abych zabezpečil chod celé své rodiny. K předčasnému spalcení bohužel dochází v době, kdy my byla na začátku roku 2013 změněna úroková sazba s trváním na 3 roky. Splnil jsem pouze rok, ale nevidím důvod, aby mi nebyla poskytnuta úleva od těchto poplatků. Nežádal jsem napřímo o upuštění, ale vzhledem k situaci, která mne k tomu dovedla pouze o částečné upuštění. Za celou dobu splácení jsem neměl žádný problém a teď když bych měl nějakou šanci, tak mi napsali, že úleva nebyla bankou poskytnuta. Já sám osobně se domnívám, že má žádost nebyla adekvátně posouzena. Můžete mi poradit?
Děkuji a s pozdravem Mgr. Ondřej MUSIL
1. úvěrová smlouva s nesplacenou jistinou 564.116,03,-Kč, připsali mi k tomu úrok ve výši 1.640,64,-Kč, poplatek za splacení úvěru činí 56.303,-Kč, za správu hypotečního úvěru poplatek ve výši 150,-Kč. Celkem zskytnutého úvěru 600 000,-Kč, který splácím přes 3 roky zaplatím 622.209,67,-Kč.1. úvěrová smlouva s nesplacenou jistinou 564.116,03,-Kč, připsali mi k tomu úrok ve výši 1.640,64,-Kč, poplatek za splacení úvěru činí 56.303,-Kč, za správu hypotečního úvěru poplatek ve výši 150,-Kč. Celkem z poskytnutého úvěru 600 000,-Kč, který splácím přes 3 roky zaplatím 622.209,67,-Kč. 2. Poskytnutý hypoteční úvěr ve výši 1 350 000,-Kč, poplatky za předčasné splacení: nesplacená jistina po téměř 6 letech 1.260 493,28,-Kč, úrok 3665,93,-Kč, poplatek za předčasné splacení 125.770,48,-Kč, poplatek za správu h.ú. 150,-Kč. Celkem mám zaplatit 1.390 079,69,-Kč.
Upustit nebo částečně odpustit poplatky za předčasné splacení, jak jsem u banky požadoval v žádosti.
|
Tweet |
V tomto případě záleží, jak je možnost upuštění od poplatků uvedena ve smlouvě nebo obchodních podmínkách. Pokud se banka výslovně nezavazuje, že při doložení určitých skutečností upustí od části nebo všech poplatků, není patrně takový požadavek právně vymahatelný.
Pokud se banka k takovému kroku naopak zavazuje, lze trvat na svém nároku a i odůvodnění banky k zamítnutí žádosti.
Společnost Raiffeisenbank a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického servisu. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Rád bych pokračoval dál, neboť si myslím, že tu nějaká šance je. Řešení přes zákaznickou linku nemá smysl. To je na telefonu pokaždé někdo jiný a skončí to tak, že pokaždé mluvíte s někým jiným. Smlouvu jsem ochoten oskenovat a poslat na konkrétní mail.
Společnost se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického servisu. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.