Společnost


DEICHMANN-OBUV s.r.o.

Počet nahlášených stížností:123
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#17742Neuznaná reklamace obuvi v záruce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

13 hodin 15 minut

Detail stížnosti

Publikováno
31.08.2017, před 7 lety

Jan Perner

Znění stížnosti

U obuvi zakoupené v prodejně Deichmann v Českém Krumlově se po nějakém čase začal olupovat povrchový materiál. Při návštěvě prodejny, zástupkyně vedoucí okamžitě aniž by si obuv jakkoliv prohlédla, vyrazila na nás, že je jasné, že jsme nepoužívali jejich prostředek k ošetřování obuvi. Poté jsem jí předložil účet, kde byl vč. zmiňované obuvi zároveň nakoupen i "jejich sprej". Načeš odvětila, že už je tak jako tak povrch oloupaný příliš a že jsem měl přijít dříve a že to nemají přijímat k reklamaci.
Podotýkám, že obuv jsem používal převážně pro jízdu autem a nijak jinak jsem ji nezatěžoval.


Produkt

č. modelu 13117321/45 Memphis


Požadované řešení

Výměna za jiné, nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2017 09:52, před 7 lety

Pokud spotřebitel nesouhlasí se zamítnutím reklamace a věc reklamoval během šesti měsíců od převzetí stanoví § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku („dále jen občanský zákoník“) platí vyvratitelná právní domněnka podle které se má za to, že věc byla vadná již při převzetí. Povinností prodejce je tuto domněnku vyvrátit. Pokud ji nevyvrátí přesvědčivě - například pouze konstatuje, že se o vadu jedná, ale došlo k jejímu zhoršení dalším používáním, nesplnil svoji zákonnou povinnost.

Avšak při reklamaci ve zbývající části záruční doby (po 6 měsících od převzetí) je na spotřebiteli, aby prokázal, že jde o vadu za kterou prodávající odpovídá, nejčastěji pořízením znaleckého posudku.

Spotřebitel sice může vady vytýkat po dobu 24 měsíců od převzetí, neznamená to však, že může vadné zboží i po objevení vady dále používat, protože podle § 2110 občanského zákoníku nemůže kupující požadovat vrácení peněz, ani požadovat dodání nové věci, není – li schopen věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. Výjimku tvoří v písmenu b tohoto ustanovení případ, kdy byla věc použita před objevením vady. Klíčové tedy bude určení, zda-li spotřebitel věc používal i po objevení vady.

Pokud prodávající trvá na tom, že vada vznikla porušením povinnosti spotřebitele reklamovat vadu bez zbytečného odkladu, pak je možno postupovat stejně jako u každé jiné neuznané reklamace. Spotřebitel by měl nechat boty posoudit soudním znalcem. Pokud by soudní znalec odhalil nedodržení výrobního postupu či jinou výrobní vadu obuvi, v takovém případě je možné uplatnit u prodávajícího původní reklamaci s tím, že znalecký posudek hovoří ve prospěch spotřebitele a že zamítnutí reklamace prodávajícím tak bylo neoprávněné. Náklady na vypracování znaleckého posudku po neuznané reklamaci jsou přitom uplatnitelné jako náklady vzniklé v souvislosti s reklamací a spotřebitel má právo na jejich náhradu prodávajícím.

Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.

"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."

Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.