Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, také jsem byla oslovena společností Mylando AG ohledně zaslání holícího strojku "pouze" za poštovné. S tím, že následující zásilky můžu kdykoliv zrušit. První fakturu na 129,- Kč jsem zaplatila a holící strojek si nechala. Nebylo mi jasné, jak bych měla další zásilky zrušit, tak jsem zkusila bezúspěšně zavolat na uvedené tel. číslo. Dále jsem na webových stránkách společnosti našla kontakt na zákaznickou linku - infocz@mylando.shop. Na uvedený email jsem zaslala, že žádné další produkty dostávat nechci a další zásilky ruším. Po měsíci mi přišel další balíček, tentokrát chtějí zaplatit 399,-Kč.
Je mojí povinností to zaplatit a výpověď zaslat poštou? Nebo lze mojí předchozí výpověď emailem požadovat za dostatečnou a zásilku poslat zpět s tím, že smlouva již byla vypovězená?
Mystique 8 blade refill 270 Kč (plus poštovné a balné 129 Kč)
Zrušení předplatného 554473 a odstranění osobních údajů z databáze společnosti. Nechci dostávat žádné balíčky ani žádné telefonáty.
|
Tweet |
Z obchodních podmínek společnosti Westerfield vyplývá, že smlouvu může spotřebitel vypovědět kdykoliv. Vzhledem k tomu, že společnost Westerfield nestanoví žádnou výpovědní dobu, použije se § 1998 odst. 2 občanského zákoníku, který říká, že závazek zaniká dnem účinnosti výpovědi (to znamená jejím doručením společnosti). Problémem u e-mailu může být prokazování jeho doručení. Bylo by tedy vhodné pokud by na email bylo odpovězeno anebo alespoň potvrzeno jeho přijetí. Výpověď smlouvy by měla být rovněž spotřebitelkou vlastnoručně podepsána, což lze však řešit odesláním skenu výpovědi v příloze e-mailu. Písemnou a podepsanou výpověď smlouvy poslanou prostřednictvím pošty s dodejkou však v tomto případě doporučujeme upřednostnit.
V případě výpovědi se jedná o zrušení smlouvy s platností do budoucna tzn. veškeré již obdržené zboží by spotřebitel uhradit musel.
Případnou výpověď smlouvy doporučujeme poslat na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2 doporučeně s dodejkou a uchovat si její kopii.
Smlouva bude vypovězena dnem doručení výpovědi. V případě, že by prodávající zamýšlel se doručení vyhnout, platí zde domněnka doby dojití tzn., že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti výpovědi, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitel jí není proto povinen přebírat. Bude-li mu jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.
Doporučujeme taktéž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat.
Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.