Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#17757Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2017, před 7 lety

Kristýna Hejduková

Znění stížnosti

Dobrý den,

15.8.2017 jsem dala do reklamace iPhone 5S s tím, že se začal odchlipovat diplay, telefon se vybil se z plného nabití po cca 8 hodinách bez používání a nešla vycvaknout SIM karta. 2.9.2017 mi přišel e-mail s tím, že je telefon připraven k odběru, ale že byla reklamace zamítnuta z důvodu Mechanické poškození / Poškozeno nevhodným zacházením. LCD deformovaný. Přitom, když jsem byla mobilní telefon reklamovat, tak oba prodejci na prodejně se shodli společně se mnou na tom, že slot na SIM, který nejde vycvaknout tlačí na baterku, která vytlačuje diplay ven. Také se shodli na tom, že nevhodným zacházením to není, protože v pravém horním rohu (kde se display odchlipuje) není známka pádu, či nějakého poškození. Mobilní telefon jsem přinesla i s ochranným sklem. V e-mailu bylo také napsáno, že celkové náklady na opravu jsou 8435 kc bez dph. Když jsem psala do Alzy ohledně této částky, tak mi bylo zodpovězeno, že se jedná o nerentabilní opravu a částku hradit nebudu. Zarazilo mě také, že v e-mailu se nic nepíše o baterce, která se rychle vybíjí a o slotu na SIM kartu.

Domnívám se tedy, že oprava by byla drahá, tudíž mi napsaly, zamítnutí reklamace a takto se toho chtěli zbavit. Jak já mám ale vědět, že display nepoškodili v servise, aby mi to mohly zamítnout? Display byl naprosto v pořádku, když jsem ho předávala na reklamaci, byli na to i svědci (prodejci v prodejně).

Prosím o pomoc,
děkuji Hejduková


Produkt

Mobilní telefon iPhone 5S, 16GB Silver


Požadované řešení

Požaduji výměnu za nový telefon nebo dobropis


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2017 14:50, před 7 lety

Prodávající má ze zákona povinnost zdůvodnit zamítnutí reklamace, pokud tak neučiní, porušuje § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za porušení tohoto ustanovení může Česká obchodní inspekce uložit obchodníkovi pokutu až do výše 3 000 000,- Kč.

Prodávající má povinnost se při reklamaci vypořádat s vytýkanou vadou. Přetrvává-li některá z vytýkaných vad i po vyřízení reklamace a společnost se s touto vadou během reklamace nevypořádala (reklamace této vady nebyla zamítnuta a toto zamítnutí řádně zdůvodněno), nebyla reklamace vyřízena včas a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit.

Tvrdí-li prodávající, že věc byla během reklamace řádně oprava a nehodlá akceptovat odstoupení od smlouvy, je vhodné výsledek reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že vada přetrvává i po vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2017 08:17, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.