Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#17758Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2017, před 7 lety

Marek Ondráček

Znění stížnosti

Fotoaparát Nikon COOLPIX B700 cena 13999,-
Po prvním měsíci provozu přestal fotoaparát fungovat. V reklamaci ASRE17026412 provedené na fotoaparátu 23.1.2017 byla uvnitř fotoaparátu provedena výměna čočky. Postupně došlo k nepatrné prasklince poblíž šroubovnice na stativ, která se stále zvětšovala (pro mne skrytá vada). Po dalších dvou měsících přestal fotoaparát fungovat znovu. Tentokrát mne aLZA VYKÁZALA S TÍM, ŽE JSEM NA FOTOAPARÁT VYVÍJEL NEPATŘIČNÝ TLAK, a že aparát bezzáručně opraví za bratru malicherných 4500,-kč. Nic takového se nestalo. Pravděpodobně došlo k poškození závěrky během fotografování časosběru. Fotoaparát byl umístěný na stativu a cvakal v pravidelných intervalech, když tu najednou přestal. Co s tím?


Požadované řešení

oprava, výměna vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2017 14:59, před 7 lety

Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné (mechanické poškození věci nesouvisí s vytýkanou vadou). Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2017 13:23, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.