Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
S žádostí o kontrolu stávajícího dodavatele energii se vetřel do bytu mých rodičů matka 79 let, otec 82 let pan !!!! P. S. - představitel ENVONY !!!!. Ofotil stávající smlouvu na energie ze Stabilem Energy a smlouvu rodiči nově nasmlouvaného dodavatele od roku 2018 Komfort Energy. Tvrdil, že se postará o nekonfliktní převedení bez sankcí na nového dodavatele Komfort Energy. Při odchodu si nechal podepsat papír s Plnou mocí s nečitelným obsahem na údajné zajištění převodu k novému dodavateli Komfort Energy.
Skutečnost však byla naprosto jiná. Po měsíci došly rodičům smlouvy podepsané pane K. na změnu dalšího dodavatele energii Centropol, neodpovídaly adresy, jméno, rodné číslo, číslo telefonu. S použitím podvodné Plné moci za otce vypověděl pan K. stávající smlouvu u Stabilu Energy a jím byl následně upozorněn na závažné chyby ve smlouvě. Tyto chyby pak odstranil a poslal otci nové smlouvy, přičemž za rodiče po několika urgovaných nesouhlasech stále jedná neoprávněně ENVONA pan K..
Přes několikeré urgence pan K. okamžitě telefon pokládá a nyní už ani nezvedá.
Telefon podvodného manipulátora P. S. neexistuje, paní D. z ENOVONY 3 týdny slibuje odpověď na doporučený nesouhlasný dopis rodičů.
Komfort Energy z důvodů vypovězení smlouvy panem K. ENVONA rodičům hrozí sankcí v celkové sumě 20 000 Kč (3x odběrné místo po 6 000 Kč + obdržené LED žárovky 2 000 Kč).
Rodiče byly nuceni další záležitosti řešit s právníkem a obrátili se stížností na Energetický regulační úřad.
ENVONA se doposud k písemné stížnosti nevyjádřila.
S pozdravem
Ing. Cvrček
Okamžité zrušení nechtěného nového dodavatele energii Centropol a zrušení Plné moci.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud uvedl nepravdivé údaje, mohou být naplněny znaky klamavého konání, jež je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost smlouvy, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Dozor nad dodržováním pravidel stanovených v zákoně o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Vážený pane Cvrčku,
Vaši záležitost jsme důkladně prostudovali a z podkladů vyplývá, že pan Ing. Kamil Cvrček dne 19. 6. 2017 uzavřel s naší společností smlouvu, jejímž podpisem osvědčil vážný zájem na získání výhodnějších podmínek pro dodávky energií, které budou celkově vhodnější než u současného dodavatele energií. Zároveň téhož dne naši společnost zmocnil k plnění předmětu této smlouvy.
Dle našich informací a vyjádření příslušných osob nic nenasvědčuje tomu, že by byl pan Ing. Kamil Cvrček jakkoli uveden v omyl.
Celá záležitost nás velice mrzí, a to zejména s ohledem na skutečnost, že společnost ENVONA s.r.o. si dlouhodobě zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých předpisů, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele. Společnost ENVONA s.r.o. se tímto vymezuje a bojuje proti společnostem na trhu s energiemi, které využívají nekalých praktik a dopouští se klamání spotřebitele.
Rádi s Vámi, případně panem Ing. Kamilem Cvrčkem celou záležitost probereme osobně. Za tímto účelem nás neváhejte kontaktovat na bezplatné telefonní lince +420 702 857 788 či prostřednictvím e-mailu stiznosti@envona.cz.
Záležitost se pokusíme vyřešit k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Žaneta Dušková, vedoucí oddělení zákaznické péče
ENVONA s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel nás informoval, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.