Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 3.3.2017 jsme zakoupili outdoorový fotoaparát Lumix DMC-FT30EP-A, který lze použít i ve vodě do hloubky 8metrůpo dobu 60minut.Fotoaparátjsme přesto zatím ve vodě ani pod vodou nevyzkoušeli. Po pěti měsících nám přestal fungovat displej. Zanesli jsme proto fotoaparát na pobočku mall reklamovat- v protokolu o reklamaci uvádí, že přístroj je bez známek fyzického poškození, bez vrypů, odřenin a jiného poškození. Jaký byl náš šok, když reklamace přišla vyřízená ve znění-neuznána a záruka na přístroj zaniká. Opravář označil kontrolní bod vniku kapaliny a uvedl, že fotoaparát těsní a přesto se do něj dostala kapalina naším zaviněním. Nechápeme, jak se naším zaviněním mohla do vodotěsného fotoaparátu dostat voda- nebyl ve vodě a není ani poškozen a jak mohou výrobek po půlroce zbavit záruky ,když stále fotografuje.
Výměna zboží či oprava.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Vážená paní Kamarýtová,
rádi bychom danou situaci ohledně Vaší reklamace prověřili. Poprosila bych Vás o zaslání dostatečných údajů k identifikace (číslo Vaší objednávky, reklamace či číslo faktury) a to do emailu overeno@mall.cz .
Následně Vás budeme informovat ohledně dalšího postupu a vyjádření.
Děkuji a přeji hezký den.
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.