Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.6.2017 jsme zakoupili dětský kočárek Jane Crosswalk ve velkoobchodě Handy Praha s.r.o. (ul. Starochodovská 1359). Cca po 3 měsících užívání kočárku vypadl jezdec zipu u ventilace stříšky kočárku, která byla použita max. 10x, k žádnému jinému poškození např. okolní látky či ventilační sítky nedošlo. Dne 30.8.2017 jsme na reklamačním oddělení tohoto obchodu žádali výměnu či opravu. Zamítnutí reklamace a vyjádření proběhlo ihned na místě v tentýž den během asi 10s aniž by byla závada řádně pracovníkem prozkoumána. Vyjádření v protokolu - utržený resp. vypadlý jezdec zipu způsoben manipulací. Další komunikaci, nápravu či odstoupení od smlouvy servisní oddělení odmítlo a doporučilo zakoupit celou novou stříšku. Zavolali jsme na poradenskou linku dTestu a dle doporučení opět navštívili obchod, ale řádné prozkoumání závady či náprava byla opět arogantním způsobem zamítnuta.
Jane Crosswalk Micro S91, výrobní číslo 392/0009243/06577
Oprava či výměna zipu stříšky kočárku event. odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Dne 30.8.2017 zákazník přišel na servis s lůžkem Micro , které bylo součástí zakoupené sestavy s kočárkem Jane Crosswalk dne 14.6.2017. Od tohoto data zakoupení byl dotyčný předmět v užívání bez jakékoli zjištěné závady či předchozích problémů a reklamace. Tudíž lze předpokládat, že při zakoupení byla věc naprosto v pořádku, funkční a bez závad.
Při reklamaci zákazník předložil lůžko micro se stříškou a v ruce vytržený jezdec plastového zipu stříšky. Se zákazníkem byla řádně sepsána reklamace s tím , že byl přímo upozorněn, že vytržený jezdec zipu nelze vsadit zpět a vytržení jezdce je považováno za mechanické poškození při manipulaci s výrobkem. Současně jsme zákazníka upozornili, že plastový zip stříšky a jezdec je specifický - v barvě potahu stříšky, není veden jako náhradní díl s možností všití či výměny zipu. Jediné řešení je výměna celé stříšky za novou jako náhradní díl poskytovaný výrobcem . Cena komplet stříšky je 1.460- Kč.
Tím jsme splnili zákonnou povinnost zákazníka upozornit ve stanovené lhůtě od podání reklamace na způsob řešení a současně sepsali reklamační protokol . V žádném případě toto jednání a sepsání protokolu netrvalo uvedených 10s. Zákazník s naším řešením nesouhlasil a rozlobeně odešel s poznámkou, že bude informovat ČOI a a nás dá k soudu ...
Dne 5/9 zákazník přišel zákazník opět na servis s tím, že se informoval u právníků co má dělat a z kusu papíru nám citoval zákonný postup. Ten však nebyl úplný, dovolil jsem si zákazníka i doplnit o pár drobností. Reklamace je jednou z naší strany uzavřena a sepsán protokol , který nemůžeme dodatečně měnit pod vlivem citátu zákona.
Dle našeho posouzení výrobek byl při zakoupení v naprostém pořádku a plně funkční, nejde o jakoukoli vadu výrobku, těchto kočárů a lůžek micro se stříškou a zipem se prodává větší množství a bez problémů. Jde o nevhodnou manipulaci zákazníka s produktem a takto je to uvedeno i na reklamačním protokolu . Je nám líto sporu se zákazníkem, který se tvrdě domáhá opravy poškozeného produktu nad rámec záruky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
dne 6.10.2017 bylo vyhověno naši stížnosti a reklamovaná stříška byla vyměněna za novou.
Děkuji Marek Filaga