Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti Timco jsem reklamoval dodání jiného typu ohřívače vody
(bojleru) než který byl objednán. Reklamace stejně tak jako odstoupení
od smlouvy nebylo společností akceptováno, dle mého názoru bez
relevantních důvodů. Průběh reklamace je shrnut níže.
Veškeré dokumenty (objednávka, montážní list, komunikace atd.) mám k dispozici. Prosím o Vaše vyjádření a
posouzení případu. Děkuji Petr Mareš
27/7/2016 Objednávka dodávky a montáže zařízení kotelny rodinného domu, jejíž součástí je kombinovaný ohřívač vody OKC 200. Objednávce předcházela prohlídka místa instalace dodavatelem.
21/10/2016 Ohřívač byl dodán a namontován. Cena ohřívače 14 6434,- CZK
6/6/2017 Reklamace dodávky jiného typu ohřívače. Místo kombinovaného ohřívače – ohřev kotlem nebo elektrickou topnou spirálou (OKC 200) dodán bojler s ohřevem pouze kotlem (OKC 200 NTR). Zjištěno po ukončení topné sezóny.
26/6/2017 Návrh na výměnu ohřívače ze strany dodavatele. Podmínkou je navýšení ceny o 5 175,- CZK, a termín instalace přesahující 80 dní.
27/6/2017 Odmítnutí návrhu na výměnu pro navýšení ceny a dlouhou dodací lhůtu.
28/6/2017 Dodavatel zamítá reklamaci s odůvodněním:
Je nutné doložit nabývací doklady, např. dodací list, zakázkový list a řádně p otvrzený záruční list. (Bylo doloženo.)
Vámi požadovaný ohřívač OKC200 zde nebylo technicky možné umístit- pověsit. (Není pravda, objednaný typ lze nainstalovat.)
Vybavení vaší kotelny bylo předáno dne 2. 11. 2016 bez jakékoliv připomínky a provozováno více jak 6 měsíců. Případné nesrovnalosti je nutné řešit při předání díla. (Při předání díla nebylo možné vadu zjistit.)
28/6/2017 Rozporovány důvody zamítnutí reklamace, žádost o potvrzení zamítnutí. Bez reakce.
17/7/2017 Odstoupení od smlouvy pro marné uplynutí reklamační lhůty.
2/8/2017 Zamítnutí odstoupení od smlouvy s odůvodněním:
Termín na řešení reklamace či její zamítnutí činí 30 dní.
U kamenného obchodu lze ustoupit od kupní smlouvy max. 30 dnů od převzetí zboží.
Výměna za ohřívač s objednanou funkcí (kombinovaný ohřívač) bez navýšení ceny nebo odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla (v tomto případě ohřívač vody), má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě.
V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.
Podnikatel je také povinen spotřebiteli vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.