Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnešního dne (4.9.2017) mi byla doručena zpráva od České pošty s tím, že převzali do přepravy zásilku DR9526439948M, kterou mi budou doručovat 5.9.2017 s tím, že datum i čas doručení si mohu přizpůsobit na www.zdocp.cz. Tak jsem si tuto stránku zadala a zde jsou mi pouze nabízeny možnosti stížností a ne možnosti doručení.
K tomu podotýkám, že jsem o chvilku později obdržela stejnou sms se stejně hloupým odkazem, která se týkala další zásilky. Manžel včera obdržel zprávu ve skoro stejném znění, která se však týká jiné zásilky DR0052034565C, ale s odkazem na stejnou stránku www. Zdá se mi to úsměvné až hloupé a to zvlášť když vezmu v úvahu tu skutečnost, že měl balík být doručen dnešního dne (4.9.2017), avšak nikdo nepřijel ani nás telefonicky nekontaktoval, přičemž jsme oba byli na doručovací adrese přítomni celý den a ani ve schránce nebyl vložen žádný lístek o nemožnosti doručení z důvodu naší nepřítomnosti. (Toto by se mohlo stát pouze v případě, že bychom oba nutně museli použít toaletu a nestihli bychom zvednout mobil nebo dojít ke dveřím.)
Rozhodně by po zprávě sms, že byla přijata zásilka do přepravy mělo následovat nejen upozornění, který den bude předání zásilky usktečněno, ale také v kolik hodin a kdo je za předání zodpovědný. Je naprosto neuspokojivé, aby byl v sms odkaz na www. stránky, kde bychom si mohli vybrat přesnější dobu doručení, a přitom to na těchto stránkách není možné uskutečnit, protože tyto stránky takovou možnost nenabízejí. Rovněž je naprosto nevyhovující, aby Česká pošta, které za doručení zásilky zaplatíme poměrně dost tučnou sumu, odeslala sms, že zásilka bude doručena v nějaký den (přičemž se neobtěžuje upřesněním času vyjma nesmyslného odkazu na stránky www.zdocp.cz)a přitom v tento den neráčí dorazit vůbec a ještě o tomto stavu neuzná za vhodné nikoho informovat.
Takže požaduji sdělení, co se stalo se zbožím, které nám mělo být dodáno dnešního dne a kde je , případně kdy bude doručeno, a rovněž žádám o sdělení, kde je možno SKUTEČNĚ upřesnit čas a datum dodání zásilky (ze strany příjemce). Vzhledem k tomu, že nám zatím nevznikla žádná škoda, pokud nepočítám nutnost setrvat celý den marně v bydlišti, nepožaduji žádné odškodnění, jen chci znát odpovědi na mé předchozí otázky. Děkuji, Nováková
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman
Pro změnu doručení zásilky je možné využít webové stránky https://www.ceskaposta.cz/sluzby/ostatni-sluzby/zmena-dispozice. Pokud tato služba není funkční, má spotřebitelka možnost uplatnit reklamaci. Reklamaci je možné uplatnit na kterékoliv pobočce pošty. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.