Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#17793Vrácení zboží neodpovídající zobrazení, vysoká cena - v den doručení t.j. 7. 8. 2017

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2017, před 7 lety

Jana Rýdlová

Znění stížnosti

Dne 7. 8. 2017 jsem vrátila autíčka Hottwies - celková cena cca 800, protože se jednalo o předražený výrobek, který navíc neodpovídal vyobrazení.
Několikrát jsem vrácení peněz urgovala, poslala jsem kopii podacího lístku, číslo účtu, na které žádám peníze poslat, ale do dnešní doby se tak nestalo. Doba téměř měsíce mi připadá neadekvátní a já proto vyřízení reklamace urguji. Příště si dám samozřejmě "sakra" pozor na to, abych na Alze něco objednávala.

Jana Rýdlová


Produkt

Balení klasických autíček Hottwies, vzor .... Spiderman. 5 mini autíček v balení. Předražené zboží za 580,- Kč


Požadované řešení

Vrácení zaplacené částky, t.j. včetně balného a poštovného na účet č. 1446954014/3030


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2017 11:44, před 7 lety

Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Jiná by však byla situace, pokud by spotřebitelka zboží reklamovala. Prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí, že věc:
• má vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované nebo na základě jimi prováděné reklamy a s ohledem na povahu zboží očekávané, popřípadě vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé,
• hodí se k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
• odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
• je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
• vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Zakoupila-li spotřebitelka věc a následně se ukázalo, že věc má od počátku vadu, která se nedá odstranit opravou ani výměnou za novou věc. Pak by mohla odstoupit od smlouvy z důvodu nesplnění jakosti zboží při převzetí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2017 08:22, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.