Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#17800Zamítnutí 3. reklamace - notebook Lenovo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 7 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2017, před 7 lety

Otýlie Diatková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 25. 8. 2015 jsem přes portál Alza zakoupila nový notebook Lenovo IdeaPad Z50-70 Silver.

Notebook jsem poprvé reklamovala na centrále v Holešovicích 27. 9. 2016 z toho důvodu, že při práci na něm přechází nahodile do režimu spánku, ze kterého se nedá probudit. Reklamace byla vyřešena výměnou pevného disku.
Závada se poté projevila opět za 10 dní používání, bohužel z časových a pracovních důvodů bylo pro mě možné odnést počítač k reklamaci na centrálu do Holešovic až 7. 7. 2017. V servisním protokole k druhé reklamaci bylo uvedeno, že software byl resetován. Notebook jsem převzala.
Stejná chyba se v počítači objevila za dva dny od převzetí, kdy opět sám přešel do režimu spánku v době jeho užívání, proto jsem ho ke třetí reklamaci odnesla na pobočku Praha - Budějovická 10. 8. 2017 s požadavkem na vrácení peněz. Ze servisu se vrátil s poznámkou, že se závada neprojevila. Po nahlédnutí do protokolu prohlížeče událostí jsem byla nemile překvapena, že počítač byl v servise zapnutý pouze 25. 8. na dobu šesti minut.
Počítač jsem 4. 9. 2017 převzala s poznámkou, že s vyřízením reklamace nesouhlasím.


Děkuji za odpověď,
Otýlie Diatková


Produkt

Lenovo IdeaPad Z50-70


Požadované řešení

žádám o vrácení peněz a odstoupení od kupní smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2017 10:33, před 7 lety

Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Za větší počet vad se považuje výskyt alespoň tří vad na věci, přičemž každá z nich brání řádnému užívání věci.

Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2017 08:25, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.