Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
jak postupovat v případě, že jsem od firmy ecars24.cz obdržel vadné zboží a požaduji od nich vrácení peněz, proplacení výdajů a vrácení vstřiků, které dostali výměnou?
Prostřednictvím stránek ecars24.cz jsem si objednal 4 vstřikovače za 13.851 Kč, a to výměnou za mé staré. Po instalaci nových vstřiků bohužel auto nejelo. Mechanik ho proto napojil na diagnostiku a ukázalo se, že vstřiky ukazují špatné hodnoty, tudíž je z auta ihned odstranil. Práce mechanika vyšla na 7.100 Kč
V obchodních podmínkách firma uvádí, že při reklamaci neproplácí práci mechanika. Ale také na stránkách uvádí, že prodávají 100% funkční zboží, což jsem neobdržel. V takovém případě porušují zákon o ochraně spotřebitele 634/1992 Sb. § 5 - Klamavé konání.
Když se na závadu přišlo, ihned jsem firmu telefonicky i prostřednictvím e-mailu kontaktoval. Poté co paní Kajnarova předala můj problém nadřízenému, ozval se mi "někdo", bohužel se mi do telefonu nepředstavil, kdo nerozuměl česky, tudíž domluva žádná. Znovu jsem tedy firmu kontaktoval a bylo mi řečeno, že osoba, která mi volala je nadřízený paní Kajnarove a stále se mi nikdo nevyjádřil k mým požadavkům.
Celá tato záležitost mě zatím přišla na 23.451 Kč a auto stále stojí v servisu. Nemůžu si dovolit auto nechat stát, až se reklamace vyřídí, jelikož ho používám k podnikání a delší dobu se bez něj neobejdu. Tudíž si musím objednat vstřiky nové, aby se vozidlo uvedlo co nejdříve do provozu.
Jak dále postupovat v případě, že se mi v dohledné době nikdo neozve?
Děkuji.
Jaroslav Zahálka
VW AUDI Sharan 2005 PD 96 Kw 1,9TDI AVF AWX
Požaduji vrácení peněz a vstřiků, které jsem poslal výměnou. Dále i práci mechaniků, která přišla na 7.100 Kč + 2.500 Kč za kontrolu vstřiků.
|
Tweet |
Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady. Není-li to možné, může požadovat dodání nové věci nebo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci. Pokud prodávající plnil vadně, porušil tím svou smluvní povinnost. Byla-li porušením této smluvní povinnosti spotřebiteli způsobena škoda, má spotřebitel právo dožadovat se náhrady této škody.
Doporučujeme uplatnit písemně prokazatelně reklamaci zboží. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je rovněž správním deliktem, za který může být prodávající pokutován Českou obchodní inspekci.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.