Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 31. 3. 2017 jsem zakoupila v papírnictví McPen školní penál značky Herlitz, u kterého se asi po měsíci používání vytrhla gumička, která je určena na uložení gumovací gumy nebo ořezávátka. Penál jsem donesla do obchodu na reklamaci (asi po 2,5 měsících užívání), popsala jsem, že došlo velice rychle ke vzniku vady a že se jedná o rozpor s kupní smlouvou. Výrobce reklamaci neuznal s tím, že cituji "dcera do penálu dávala něco velikého a gumičku prý mechanicky poškodila". Penál nám tedy byl vrácen - prodejce (výrobce) nebyl ochoten ani vadu odstranit (opravit).
Penál byl užíván na ukládání standardních psacích potřeb, které jsou běžně dostupné v papírnictví. Na gumičce je patrné, že byla ušita příliš v kraji a vytřepila se a vytáhla se ze stehů. Výrobce k penálu nedodává žádný návod, jak velikou gumu a ořezávátko lze do penálu uložit.
Chtěla bych se poradit, zda je možno se proti takovémuto postupu obchodu bránit???
Předem děkuji za radu.
Školní penál be.bag od výrobce Herlitz, číslo zboží 201/320
Vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Za tyto vady je odpovědný vždy prodávající, a to i v případě, že k vyřizování reklamace byla určena třetí osoba (např. dodavatel, servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešením sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.