Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Od první poloviny srpna nedodání zásilky od různých eshopů. Top trans liberec nebere telefony, nereaguje na emaily. Ústředí Toptrans potvrdilo převzetí reklamace a tím vše končí. Na vyhledávání zásilky - Zásilka na rozvozu, u druhé zásilky - Na rozvozovém depu.E shop Idea, nereaguje na emaily, nebere telefony, linka 800****** patří úplně jiné společnosti
Skříň + nástavec, 2x překližka
Rád bych vše dostal, nebo bych si přál sdělení, že otravuji a nic nedostanu
|
Tweet |
U smluv uzavřených se spotřebitelem ve smyslu § 2090 odst. 2) občanského zákoníku po dobu přepravy věci odpovídá za její poškození, ztrátu prodávající, neboť spotřebiteli je věc odevzdána až převzetím od přepravce. Spotřebitel uzavřel smlouvu pouze s prodávajícím a nikoliv s přepravcem. Zasílatelskou smlouvu uzavíral prodávající (odesílatel zboží), a tudíž, ten je také oprávněn uplatnit reklamaci přepravy zásilky u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Spotřebitel by měl řešit danou situaci s prodávajícím, se kterým uzavřel kupní smlouvu. Prodávající má totiž povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, může spotřebitel od smlouvy odstoupit dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení peněžních prostředků. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešením sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.