Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U pani Farove jsem si objednala balik v hodnote 599,- korun 5 kg lis TOP SLOŽENÍ!! GARANTUJEME PESTRÉ SLOŽENÍ!. Kdyz balik dorazil tak pri rozbaleni bylo obleceni zmolkate,staromodní, použitelné možná tak na hadry na podlahu. Tak jsem pani oslovila , ze balik neodpovida pozadovane kvalite, že jí balík pošlu zpět a že žádám vrácení peněz. Pani napasala at ho pošlu zpět, že mi vrátí peníze, nebo že si můžu vybrat jiný balík v té hodnotě.Na své náklady jsem balík odeslala zpět. Paní mi napsala, že balík přijala, ale že v něm chybí reklamační protokol, který mám vyplnit na jejich stránkách, vyplnila jsem ho, poté mi napsala, že tam musí být můj vlastnoruční podpis, napsala jsem znovu žádost.Po nějaké době, jsem napsala, kdy můžu očekávat vrácení peněz .Paní mi odepsala, že mají na vyřízení žádosti 30 dnů a že zurguje reklamační oddělení. Druhý den mi dorazil opět pytel hadrů, který jsem odmítla převzít. Paní mi po mém dotazu, proč posílají balík, odepsala,ze reklamace byla zamitnuta ,ale ja nic nereklamovala vracela jsem zboží. Dále mi paní napsala, at balík přijmu, nebo že mi bude účtovat 30 Kč za každý započatý den uskladnění. Veskerou komunikaci mam ulozenou.
objednávka číslo 18393977 5 kg lis TOP SLOŽENÍ!! GARANTUJEME PESTRÉ SLOŽENÍ!
Od samého začátku žádám o vrácení peněz, které jsem zaplatila za zboží, které neodpovídalo popisku a které jsem druhý den vrátila paní Fárové službo0u DPD tak, jak ona sama požadovala.
|
Tweet |
V daném případě bude podstatné, zda-li spotřebitelka zboží reklamovala, tedy vytkla vady a zvolila nárok z odpovědnosti za vady anebo využila svého zákonného práva odstoupit od smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Pokud totiž spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží.
Pokud by spotřebitelka zboží reklamovala a její reklamace byla prodejcem zamítnuta, pak dle občanského zákoníku platí, že pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešením sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.