Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
velmi často nedoplněné zboží v regálech (banány, máslo, mléko, minerálky...);
mouchy na koláčích a jiných nebalených sladkostech;
cena u zboží velmi často neodpovídá ceně na pokladně;
chybějící igelitové sáčky u pečiva, ovoce a zeleniny
požaduji nápravu všeho uvedeného nebo kontrolu na prodejně, není normální přijít v 16 hod. do supermarketu a nesehnat běžné zboží jenom proto, že prostě není vybalené, nemít si do čeho dát rohlíky, dívat se jak na koláčích sedí jedna moucha vedle druhé a ještě se nakonec dohadovat u pokladny ohledně vrácení rozdílu mezi uvedenou a zaplacenou cenou a dívat se na otrávenou prodavačku, která ani není schopná se omluvit
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Má-li spotřebitelka podezření, že společnost porušila minimální hygienické požadavky, které stanovují právní předpisy (především zákon o ochraně veřejného zdraví), může podat podnět krajské hygienické stanici, která může podnikateli uložit pokutu.
Rozsah nabízeného sortimentu zboží je čistě na uvážení společnosti. Záleží tedy na ní, jaký přístup k zákazníkům zvolí. Společnost by však měla mít zájem na tom, aby se její zákazníci rádi vraceli do prodejny. Je tedy vhodné zaslat společnosti podnět s Vašimi připomínkami, aby měla zpětnou vazbu. Není-li spotřebitelka spokojená s organizací v dané pobočce, je vhodné se obrátit na vedoucího zaměstnance této pobočky, případně na vedení společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.